|
Inlägg #81: Postat: 2007-06-16 15:54:00
|
|
Svanen |
Fadern är tillika lika stor del av barnet och har ansvar han med, men bör också ha rätt att försvara livet på sitt eget barn.
|
| |
|
Inlägg #82: Postat: 2007-06-16 15:56:00
|
|
Minna Jonsson |
hormonförändringarna som uppstår i början av en graviditet gör ju snarare att man vill behålla barnet än att man vill göra abort så jag förstår inte hur det skulle göra kvinnan oförmögen att fatta egna beslut.. Så du menar att gravida kvinnor och mentalt efterblivna och inte kan fatta beslut eller vadå?
|
| |
|
Inlägg #83: Postat: 2007-06-16 15:56:00
|
|
Svanen |
Minna Jonsson: Livserfarenhet... Jag har t ex räddat livet på en kompis barn, gav honom stöd att ta sitt ansvar - fast det enklaste och mest logiska var att fly det. Han är mig evigt tacksam och skäms över tanken ens att detta hade skett.
|
| |
|
Inlägg #84: Postat: 2007-06-16 15:58:00
|
|
Minna Jonsson |
Ja, det är klart att fadern till barnet borde få veta och ta del i beslutet men jag tror att det är ganska lätt att komma överens..
|
| |
|
Inlägg #85: Postat: 2007-06-16 16:00:00
|
|
Minna Jonsson |
Själv skulle jag aldrig försöka övertala en vän att behålla sitt barn om hon kände att situationen var ohållbart..
|
| |
|
Inlägg #86: Postat: 2007-06-16 16:03:00
|
|
Svanen |
Minna Jonsson: Jag har hört tillräckligt många historier om kvinnor som fått panik och inte handlat och tänkt rationellt, tagit oåterkallerliga beslut de senare ångrat. Dels ska de själva ta detta beslut under tidspress. Det är bara tragiskt.
|
| |
|
Inlägg #87: Postat: 2007-06-16 17:33:00
|
|
Reflections |
76 Svanen: För mig var det en allra sista utväg. Det är också vad jag försökt framföra i denna debatt. Men av någon anledning verkar vissa här ha svårt att förstå innebörden av skriven text.
|
| |
|
Inlägg #88: Postat: 2007-06-16 20:01:00
|
|
Mahria |
Nu får du ta och ge dig! "Vissa har svårt att förstå...". Kan det bero på hur du skriver och uttrycker dig, kanske? Detta är ett svårt ämne, och jag anser inte att du bidrar till någon hjälp för de som behöver detta för sitt beslut. Det är liv vi pratar om, med hjärta,ögon och lekamen, inga bönor som Minna uttrycker det.
|
| |
|
Inlägg #89: Postat: 2007-06-16 20:24:00
|
|
Reflections |
Jag har aldrig påstått det vara några bönor vi talar om, har alltid talat om liv. Som sagt, det verkar lönlöst att skriva något överhuvudtaget då allt tycks misstolkas. Denna text är skriven utav smärta, och inte för att få sympati eller för att söka rättfärdiga lättvindiga abortbeslut.
|
| |
|
Inlägg #90: Postat: 2007-06-17 00:49:00
|
|
Sunny |
20 Minna: Det är tur att det finns någon som kan både läsa o tänka samtidigt kvar på Sourze. Peter o Leif-Arne är oxå sådana personer.
|
| |
|
Inlägg #91: Postat: 2007-06-17 00:52:00
|
|
Sunny |
Reflections :Bortse från inlägg av denna Mariah o Svanen. De är bara ute efter att berätta för dig hur du ska leva ditt liv. De tar sig rätten att döma alla andra.Nyss öste Mariah en masssa gala över våran Linda Rosing. Att hon hade skvallerpressen som källa hindrade inte att helt fördömma flickan. LR.
|
| |
|
Inlägg #92: Postat: 2007-06-17 00:54:00
|
|
Sunny |
Var i stället stolt över att du lyckades ta ansvar för ditt liv!
Alla barn har rätt att komma till världen önskade av föräldrar som kan ge dem det de behöver resten av livet.Mamma är man ju tills man dör.
|
| |
|
Inlägg #93: Postat: 2007-06-17 00:59:00
|
|
Sunny |
När jag föddes fanns det ingen fri abort i Sverige. Det fanns spädbarnshem,barnhem o foster eller adoptivhem.
Vi som var oönskade fick leva i helvetet de flesta av oss.Föreninger som Samhällets styvbarn o Stulen barndom kämpar en tung kamp för lite kompensation för de som ännu lever. Vi 10 syskon borde aldrig behövt bli födda.Detta är vi helt eniga om allihopa fast livet varit olika för oss.
|
| |
|
Inlägg #94: Postat: 2007-06-17 01:04:00
|
|
Mahria |
"Öste galla över våran LR..!". Ha ha, Sunny, man behöver inte läsa skvallerpress endast, för att läsa om LR, hennes egna artiklar avslöjar henne gott nog, och förresten tycker du ju själv att man ska sköta sitt privat just privat, eller gällde detta bara Ingrosso?
|
| |
|
Inlägg #95: Postat: 2007-06-17 01:06:00
|
|
Sunny |
forts De stora problemen med de här barnen är deras höga siffror inom kriminalitet, missbruk o för tidig död.
Många av oss kan heller inte knyta an till våra egna barn. Känner man att denna graviditet känns fel är det superego att behålla barnet för att visa vilken duktig mamma JAG är.
Det blir barnet som får betala priset i längden.
|
| |
|
Inlägg #96: Postat: 2007-06-17 01:07:00
|
|
Sunny |
72 Minna: Hade pappa inte varit steriliserad när han våldtagit mig hade jag förmodligen fått föda hans barn vid 15 !
|
| |
|
Inlägg #97: Postat: 2007-06-17 01:09:00
|
|
Mahria |
Jag är inte ute efter att lära andra hur de ska leva, men varför skulle inte jag ha rätt att ha en åsikt, bara för att den inte sammanfaller med din? Om en flicka tycker att abort är rätt, tar jag mig friheten att säga att jag inte tycker likadant. Om man skriver en artikel av detta slag, får man räkna med reaktioner, jag får ju det på mina svar. Kan man inte ta det, ska man hålla sig undan artiklar med kommentatorfunktion ! ! !
|
| |
|
Inlägg #98: Postat: 2007-06-17 01:11:00
|
|
Sunny |
O jag skulle utan tvekan försökt göra illegal abort utan samvetskval. Tänk den dagen barnet fått reda på sanningen!!
Til slillnad från Svanen så har jag aldrig fått hjärnsläpp under mina graviditeter eller gröt i huvudet under mina långa amningar: Jag har varit rättskapabel hela tiden!
|
| |
|
Inlägg #99: Postat: 2007-06-17 01:12:00
|
|
Sunny |
15 Re: Vissa debattörer här är helt klart i avsaknad av förmågan till emparti o till logiskt tänkande.
|
| |
|
Inlägg #100: Postat: 2007-06-17 01:14:00
|
|
Mahria |
"SUPEREGO att behålla barnet.." eller "det känns fel...". Hallå, ska inte vuxna människor kunna skydda sig vid sex? Är man inte mogen för detta, är man inte mogen för samlag heller. OCH, jag menar naturligtvis inte de graviditeter son kommer från våldtäkt, missbildningar eller fara för moderns liv. Varför ska det väcka sådana reaktioner att tycka att skydd är en nödvändighet? Ja, det finns kvinnor som använder abort som preventivmedel! ! !
|
| |