|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-11 22:30:00
|
|
Stig |
Folkpartiet som gjort skolan till valets huvudfråga borde se till att nya löneförhandlingar omedelbart kommer igång. Skolministern själv borde höra av sig nu direkt och meddela att han tänker hålla löftet om höjs status för lärarna.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-11 23:02:00
|
|
angus |
Hadar Cars och Axen-Olin visar tydliga tecken på att de tror sig bättre än andra i samhället, frågan är snarare hur våra barn ska bli om politiker som styr samhället får ljuga, och det lärarna visat idag för våra barn är att man inte ska ta lögner från politiker och vara tyst, man ska demonstrera sin avsky mot icke hållna löften från våra folkvalda, bra gjort lärare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-12 09:23:00
|
|
myrboa |
Skrämmande känns det att människor som styr vårt land och därmed i en mening våra liv. Uttrycker sånt maktspråk.Tystar vuxna människor på det sättet som de gjorde. Föredömen tycker jag lärarna är för sina elever när de går ut och i demokratisk anda protesterar mot orättvisor. Lärarna skulle gått samman och protesterat för länge sedan mot odrägliga arbetsförhållanden och alldeles för omänskiliga krav. A-L
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-12 09:32:00
|
|
myrboa |
Demokratin i detta land kan liknas och uttryckas med dessa ord. ** Det var en gång en doktor som sa till sin patient. "Ät vad du vill och här är en lista på vad du vill äta från och med nu." F. Schmenl Anna-lena
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-12 14:30:00
|
|
Nick |
Tröttsam blockpolitisk partsinlaga från AS. När ingen reagerade på den första artikeln så bums blir det en till. Du får fråga dig Anne om det blivit sådan demonstration eller om du hade skrivit såhär om det hade varit en röd majoritet i stadshuset. .
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-12 14:39:00
|
|
Nick |
Lärarna fått tillstånd att demonstrera på gatan, inte i stadshuset. Det är lätt att vinna diskussioner med plakat och kampvrål. Jag såg ingenstans att lärarna provat en mindre hotfull variant som att skicka in en-två representanter för diskussion eller att överlämna en petition.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-06-12 18:53:00
|
|
anneskaner |
PS bäste Nick att jag skrev tillägget berodde på att jag blev uppriktigt sur över att tidningarna skrev som de gjorde - fakutm är att man inte skrivit en rad om att förhandlingarna avbröts och att Arbetsgivarna vägrade stanna vid förhandlingsbordet.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-06-12 22:50:00
|
|
Lars Nilsson |
En gnällig partsinlaga av typ "Jag har rätt att göra vad jag vill under fullmäktiges sammanträden för det berör min plånbok och särskilt när det är en borgerlig majoritet"
|
| |