Inlägg #1: Postat: 2007-06-12 01:07:00
|
Janne B |
Kom och köp Lotter i vårt stora kommunala lotteri...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-12 08:36:00
|
Inger-Sofia |
Hej janne helt rätt.bort med lotteriet.jag har en gång ,för många år sedan tvingats gå till sociala för att få hjälp,DE mötet fick mig att öppna mina ögon för en verklighet,jag inte trodde existerade.Jag har sedan i mina jobb,i mitt privata liv,när jag samtalar med människor,som får kämpa i underläge haft/har nytta av denna erfarenhet..Hyckleriets fula tryne,fick jag möta.Det var första dagen på MITT liv,som jag fick upp ögon/öronför de tomma ordens verklighet.k.m.v
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-12 09:14:00
|
Janne B |
Det gläder mig att en rad lokala tidningar tagit upp denna utredning både på nyhetsplats och ledarplats. Det är givetvis fruktansvärt att en enda handläggare som oavsett dagsform, ska kunna avgöra om en person ska vräkas eller inte...i praktiken. " Jag säger nej till din ansökan om bidrag samt dömmer dig därmed till långvarig depression".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-12 17:44:00
|
Janne B |
Socialnämnden i Vetlanda får i dag en av de värsta åthutningar som någonsin utdelats kommunalt. Det är kommunens egna revisorer som äntligen kommit till skott, efter Josefssons program.// Politikerna i socialnämnden har inte styrt och kontrollerat sina egna tjänstemän. Kommunstyrelsen har inte styrt kommunen så som lagen föreskriver. Tjänstemän har gömt undan papper som skulle rapporterats uppåt osv. Politikerna har inte frågat nedåt. KAOTISK amatörism synes ha präglat allt och alla.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-13 14:41:00
|
Elina |
Nej, Janne. Socs beslutar aldrig om ditt liv och framtid, det gör du själv. Men övrigt låter det skrämmande. Att soc inte fått bättre ramar. Vilken bra byrå jag jobbade på! Alla ekonomiska beslut utöver pensioner under norm skedde i hela arbetsgruppen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-14 14:15:00
|
StaffanH |
Hej Janne! Bra att du skriver om det här ämnet. "Lotteriförfarandet" ger också upphov till en mängd myter och rena sagorna ute i samhället om vad Soc bidrar med. De skulle bara veta hur det fungerar. Själv har jag aldrig behövt uppsöka Soc, men känner personer som behövt.
|
|