Vi som ofrivilligt står utanför

Den här tråden diskuterar artikeln Vi som ofrivilligt står utanför.
Inlägg #1: Postat: 2007-06-10 22:56:00
Lars Nilsson
"Så - vad har politikerna tänkt göra av sådana som mig?", frågar Du. Som så många i Sverige tillhör Du tydligen den grupp, som i stort som smått, anser att politiker skall ordna allt. Inkl jobb. Och det utan att flytta till där jobben finns.
Inlägg #2: Postat: 2007-06-10 23:38:00
peter_
Jag tycker att dina tankegångar är tveksamma och du gillar nog inte de reflektioner jag gör nedan.
Om det är så att du har psykiska problem, vilket hindrar dig från att fungera i grupp, vad har DU försökt göra åt saken? Du verkar tro att ditt problem är att du inte fått din högskoleexamen, men i texten påpekade du att du misslyckats med studierna pga av social inkompetens och att du misslyckats med att söka jobb pga psykiska problem.
Inlägg #3: Postat: 2007-06-11 00:37:00
Karin Holmberg
Jag tror också regeringen den nya står lika handfallna inför utanförskapet, då det gäller sjukskrivna/eller folk som inte passar in i mallen, som den förra regeringen.
Vad har de för handlingsplan??
Förutom att skälla på den förra regeringens åtgärder
Inlägg #4: Postat: 2007-06-11 00:57:00
Karin Holmberg
Den här samhällsutvecklingen över huvud taget, förresten,
att man har svårt att "möta upp"folk som inte passar in i mallen, kommer nog bara bli värre och värre.
Arbetslivet blir MER och MER nischat, på ett fullständigt MÄNNISKOFIENTLIGT sätt.
Inlägg #5: Postat: 2007-06-11 11:18:00
Eleni Schmidt
Hej, ta ett jobb, vilket som helst, så mår du bättre psykiskt.
Det finns just nu massor av jobb i Stockholm, där man inte behöver erfarenhet. Telemarketing till exempel. Inga roliga jobb, men kan vara en bra början. Sedan kan du spara lite och åka till London, där är det lättare att få alla slags jobb.
Inlägg #6: Postat: 2007-06-11 12:35:00
Nicki
Det är nog också viktigt att inte vara så "fin i kanten". Jag säger inte att du är det, men själv är jag akademiker, men jobbar nu som personlig assistent, vilket jag inte trivs så bra med. Jag har tidigare jobbat på gruppboende, vilket jag trivdes bättre med. Jag gillar inte bidrag, och anser att det ska undvikas i möjligaste mån, så att de som verkligen behöver får.
Inlägg #7: Postat: 2007-06-11 14:37:00
steno
Vem som helst kan fastna i sina svårigheter.Du behöver nog hjälp med det du kallar psykiska problem av någon bra doktor eller psykolog. Att bota dem eller lära sig leva med dem. Hundratusentals människor vill leva på skrivande. Varför inte ha det som hobby istället?Jag tror du behöver jobba först och studera sedan om lusten finns kvar.
Inlägg #8: Postat: 2007-06-12 01:26:00
Karin Holmberg
Sluta och skäll på artikelförfattaren i kommentarerna som öppet talar om sina psykiska funktionshinder.
Cynismen hos den borgerliga sidan gör sig erinrad!!
Artikelförfattaren får bara bekräftat hur INSKRÄNKTA folk är.
Inlägg #9: Postat: 2007-06-12 08:25:00
Inger-Sofia
hej maria, "hopplöst fall" jag tycker du verkar vara ett hoppfullt fall..att stå utanför mallarna,är första dagen- på resten av ditt liv,Du är den som kan välja..systemet är livsfientligt,för det kväver människors kreativitet och unika förmågor.Det får inte finnas sådana,som går utanför.det skapar osäkerhet att inte ha kontrollen,veta vilket fack ,som människan skall stoppas i.Sen håller jag med karin. personangrepp är väl inte det vi skall syssla med..UTAN
Laddar...