Vänsterns vridna värld

Den här tråden diskuterar artikeln Vänsterns vridna värld.
Inlägg #1: Postat: 2007-06-08 23:25:00
Eleni Schmidt
Hycklare. Du gör visst skillnad på våld och våld, och att ändamålen helgar medlen. Försvarade inte du bomben över Hiroshima? Brukar inte du försvara Israel? Eller har jag missförstått?
Inlägg #2: Postat: 2007-06-08 23:32:00
GunnarL
Lars Nilsson, Det här var en riktig skitartikel - långt under Din vanliga nivå! Men gör mig för en gångs skull till viljes - definiera vad Du menar med "vänstern"! Ingen använder ordet flitigare än Du! Vad är "vänstern"? Ordet förekommer 15-16 ggr i denna artikel. Då var det väl fan om Du inte kan definiera vad Du menar!
Inlägg #3: Postat: 2007-06-08 23:49:00
Joakim Steneberg
Skrattretande! Ja jag frustade faktiskt till en gång. Är du verkligen så omedveten, eller vill du bara provocera? Extrem-feminism,
-vänster, och -höger! Samma enögdhet! Exakt samma brist på verklig moral, mänsklighet och självkritik! Må de ta kål på varandra!
Utan vapen.
Inlägg #4: Postat: 2007-06-09 11:48:00
Joakim Steneberg
L.N.: "Israel som är den enda demokratin i området."
SVD idag om Avraham Burg, tidigare talman i Knesset, Isaels parlament, i en artikel redan för tre år sedan:
"--- Israel inte kan hålla en palestinsk majoritet under sin stövel och samtidigt betrakta sig själv som mellersta österns enda demokrati."
SVD sid 25, 9 juni.
Inlägg #5: Postat: 2007-06-09 14:13:00
vox dei
Grundantagandet i din artikel är fel. Jag anser mig vara vänster och behöver inte hålla med om någon av påståendena du radar upp.
Inlägg #6: Postat: 2007-06-09 14:30:00
Lars Nilsson
Alltid lika roligt att skriva provocerande. Artiklarna och debatten på Sourze har annars varit för mesig under de senaste året. Tycker åtminstone jag.
Inlägg #7: Postat: 2007-06-09 17:03:00
Janne B
Denna artikel engagerar anser 17 personer som gett bra medelbetyg. Drygt hundra läsare på ett dygn är också bra. Men jag minns då en bra rubrik kunde ge ca 1000 läsare. För 4 år sedan. Vad kan vi göra för att öka intresset för Sourze?
Inlägg #8: Postat: 2007-06-10 10:40:00
spitfire
problemet med din syn är att den är statisk! Det är en ideologi utan framåtsträvande visioner, en som är nöjd med den nuvarande samhällsordningen trots uppenbara orättvisor. Hur BÖR samhället se ut? det är en fråga som i mångt och mycket igonreras.
Inlägg #9: Postat: 2007-06-10 22:31:00
Solen
vILKEN FALSK RACKare du är.
Tänk att du försöker kopiera liberals och konservative snacket härhemma
din lilla ..Hmm blåkveite.
fy och skämms för dig ,I evighet amen.
Inlägg #10: Postat: 2007-06-11 00:48:00
mintcar
De delar av världen som har varit under USAs kontroll är fattigast. Sydamerika är betydligt miserablare än före detta sovjetstater i Östeuropa. Det är inte bara vänstern som gör skillnad på våld och våld. USA är världens i särklass aggressivaste nation. Jag tycker att artikelförfattaren framstår som mer än lovligt självgod.
Inlägg #11: Postat: 2007-06-11 07:01:00
Inger-Sofia
god morgon lars."att blunda hårt och hålla för öronen,"verkar vara människans signum,vare sig det gäller politik eller övrigt i livet,.Vi tror/tar till oss det vi vill/har nytta av,Det vi inte orkar med-förstår har kunskaper om -ignorerar vi,Livslögnerna frodas.så *okk om oss själva.Det är kanske där männsklighetens stora dilemma ligger och den broms,som håller tillbaka utvecklingen-f/
Inlägg #12: Postat: 2007-06-11 21:11:00
Per W
Välkommen tillbaka Lars i gammal god form. Du skulle ju inte skriva mer i Sourze?
Laddar...