|
Inlägg #1: Postat: 2007-06-06 19:00:00
|
|
Leif-Arne |
En lysande, tänkvärd text Ulf Nilsson. Jag har tidigare betraktat dig som en "gnällpelle", men kommer hädanefter läsa dina texter men nya ögon. Själ har jag heller inget att stoltsera med, som många andra hankar jag mig framåt genom att simulera kompetens. Jo en sak är jag stolt över, mina barn.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-06-06 19:06:00
|
|
Janne B |
Detta Ulf var en riktig fin betraktelse, en som får tankarna och känslorna att spinna vidare...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-06-06 19:47:00
|
|
Lars Nilsson |
Helt rätt. Men så heter han också Nilsson.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-06-07 01:41:00
|
|
Karin Holmberg |
Jag hinner inte läsa texten, Läser bara rubriken.
JAg tycker vi ska återgå till att ha pingst som helgdag. Det blir bara en massa bråk på nationaldagen.
Det var väl fint med pingst.
Lite kristet och historiskt. Jag vet invandrare som tycker att vi är för dåliga på att "ta hand" om våra kristna traditioner här.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-06-07 07:25:00
|
|
Inger-Sofia |
morrn..tur du har en klok "kärring"och det där med att vara stolt över.....sitter inte illa det heller för mig är nationaldagen bara ytterligare en dag,som affärsidkare vill tjäna pengar på oss,
härligt är det i alla fall att leva..vare sig det är nationaldag eller inte.Inte så oäven artikel heller, du plitat ner :..ha det gott.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-06-07 16:42:00
|
|
peter_ |
Ja, nationalism är farliga, otäcka saker.
Frågan är om det finns något bra ens med nationell stolthet. Redan där är man inne på chauvinistiska spår.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-06-07 19:27:00
|
|
GunnarL |
Ulf Nilsson är "glad över att han är människa"! Alternativet hade varit att han varit en växt, ett djur, eller över huvud taget ingenting. Djupsinnigheten imponerar onekligen!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-06-07 21:20:00
|
|
Biff |
Sverige skulle inte existera utan svenskarna, så svenskarna utgör egentligen varenda aspekt av ordet Sverige. När man hyllar Sverige hyllar man således svenskarna, dvs vi hyllar oss själva. Det kan man tycka vad man vill om, själv gillar jag det. Man måste ha lite självförtroende också, våga älska sig själv. Jag är stolt över att vara mig själv.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-06-08 15:46:00
|
|
Elvy |
En av anledningarna till varför jag inte har någon svensk flagga men en samisk flagga är säkert följande. Min morfars f.f. levde i Jokkmokks kommun mellan åren 1825-1898, han föddes och växte upp i en samisk nomadfamilj, som hade efternamnet Lussi. När han sedan som vuxen köpt mark, så hade han dessförinnan, tvingas byta sitt samiska efternamn, till ett vanligt svenskt sonnamn.
|
| |