I huvudet på en självmordspilot

Den här tråden diskuterar artikeln I huvudet på en självmordspilot.
Inlägg #1: Postat: 2001-09-13 14:30:00
exec
Viljestyrka, heter det. Att inte kunna upphäva prioriteter vid behov är inflexibelt och svagt.
Inlägg #2: Postat: 2001-09-13 14:30:00
Anders Svensson
Frågan är, hur har vi skapat människor som kan göra sådana saker. Vi i västvärlden, ty det är vi som dominerar världen.
Inlägg #3: Postat: 2001-09-13 15:16:00
Christopher
*** rättelse *** "älskande moder", "Ätit middag med familjen","beundrat sin far", detta stämmer troligtvis inte in alls, på någon av dem. De knappast upp under normala, kärleksfulla förhållanden. "suttit vid skolbänken och ritat med kritor", det tror jag inte.. dä här pojkarna /flickorna? har med största sannolikhet växt upp på gatan och varit med om mkt elände...
Inlägg #4: Postat: 2001-09-13 16:21:00
Fredrik Jung-Abbou
Ett Otroligt naivt inlegg! Ta en titt utanfor sumpan daer du bor o se hur folk har det. Jag vill inte berattiga ngnting som skett men att massa farskallar sitter o utgar fran sig sjelva o deras egen uppvextmiljo. Vet du mord, minor och lemlestade menniskor, hat, redsla o okunskap gjor med menniskor? Forsok alltid att setta dig in i andra personers liv o utga inte fran din egen uppvext for den e nog inte sa snarlik menniskor i Sierra Leone, Libyen eller Afganistan.
Inlägg #5: Postat: 2001-09-13 16:23:00
Fredrik Jung-Abbou
Ett Otroligt naivt inlegg! Ta en titt utanfor sumpan daer du bor o se hur folk har det. Jag vill inte berattiga ngnting som skett men att massa farskallar sitter o utgar fran sig sjelva o deras egen uppvextmiljo. Vet du mord, minor och lemlestade menniskor, hat, redsla o okunskap gjor med menniskor? Forsok alltid att setta dig in i andra personers liv o utga inte fran din egen uppvext for den e nog inte sa snarlik menniskor i Sierra Leone, Libyen eller Afganistan.
Inlägg #6: Postat: 2001-09-13 19:41:00
Jörgen Karlsson
Ironin i bombattentatet är förödande. Inte nog med att den misstänkte huvudmannen Bin-Laden, tränades och understöddes av CIA, när han kämpade mot Sovjet i Afghanistan ca 1980. Utan också att amerikanerna kräver ett svar på denna attack som vid Pearl Harbour. Då fällde amerikanska piloter atombomber mot två japanska städer ..............
Laddar...