Inlägg #1: Postat: 2007-07-01 14:03:00
|
Janne B |
Tack du Yngve för levets berättelse. Även för mig har Sourze varit ett stort lyft. S. har gett mig helt andra möjligheter att öva upp mig än vad andra media gett mig. Jag har skrivit många tusen insändare och kommentarer.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-07-01 14:05:00
|
Inger-Sofia |
Hej yngve.BRA att du skriver HÄR igen.*"Varje människa har en historia"sjunger Marie Bergman.och att få ta del av den är en ynnest,man lär,lär känna och vad är mer berikande.När jag födde mitt första barn och insåg..eller vågade tro på mig själv i det jag såg..förljugenhetens skådespeleri..allt som SKULLE vara på ett visst sätt-människor,livet.för att duga,vara värt något.Det var skönt av få kasta av sig de lögnerna...och börja andas sin egen luft..TACK för lärorik läsning.k.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-07-01 14:52:00
|
Joakim Steneberg |
Yngve! Dialekten finns där oavsett bakgrund, och skiljer sig inte mycket. Hör på TV, akademiker från Lund t.ex. Skillnaden ligger i viljan till skolning och liknande, där miljön förstås spelar roll.
Skönt man kan skriva i alla fall!
Darr horrs de inge vim man e!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-07-01 23:17:00
|
Sunny |
Yngve: Någon klassresa har jag nog aldrig gjort för jag var udda som barn o jag är udda nu.
Men när jag började plugga in språk o samtidigt började extraknäcka som skribent blev jag ju säkrare på mig själv.Men det var noveller o annat som jag skrev för pengarna. På Internet var jag med o förverkligade en dröm för kanske 6-7 år sedan: Vi startade en skrivklubb! Jättehäftigt: vi hade många udda skribenter!
|
|