|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-26 17:51:00
|
|
Urban |
Kanske har att göra med att många kvinnor är så förbannat barnsliga och inte kan se att det finns skillnader, olika förutsättningar, fria marknadslösningar osv. och kräver millimeterrättvisa i allt - hur absurt det än är. Det är knappast män som varit pådrivande i frågor om jämställdhet som ska tvingas på allt och alla. Dina medsystrar är orsaken till dagens situation och du får lida för det. Tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-26 19:11:00
|
|
Biff |
Du menar väl snarare "jämställdhet hit, och jämställdhet dit" i ingressen? Tjejer mognar inte fortare än män. De är precis lika omogna under tonåren, bara blygare. Sedan får du väl klaga på taxibolagen för att de inte inför singeltaxa i stället för på riksdagen för att den strävar efter jämställdhet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-26 19:14:00
|
|
Joakim Steneberg |
Feminism"Jämställdhet". När det passar!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-27 12:08:00
|
|
Eleni Schmidt |
Bra artikel Anne Lie, du får en femma av mig. Håller med dig på alla punkter, utom fildelningen..:
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-28 16:51:00
|
|
Annie-Lee |
Lite funderingar.. Är det ingen tjej som vill diskutera hur ni ser på saken? Känns lite mansgrisigt här just nu.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-28 16:51:00
|
|
Annie-Lee |
Och vidare.. undrar varför artikeln får så dåliga röster, är det just för att det är så dominerat av män här maybe? Eller är det faktiskt för att jag skriver riktigt kasst? Handlar röst-systemet om man tycker det som står i artikeln stämmer eller inte- eller handlar det om hur välformulerad jag är i mitt skrivande? Några kommentarer på det?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-30 16:59:00
|
|
Annie-Lee |
Är det någon som har någon kommentar på de andra sakerna jag tog upp, förutom tjejtaxan? Eftersom det är cå mycket män här: Vad tycker ni om att ni får betala lika mycket som en kvinna hos frisören? Gick jämlikhet för långt där?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-30 17:05:00
|
|
Annie-Lee |
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-06-01 08:50:00
|
|
en svensk tiger |
"Annelie" Ja skall vi ha ett samhälle där den ena får fördelar genetmot en annan grupp på det sätt du beskriver visst kör för det, några skulle säkert hålla med dig inte minst tokfemisterna där kvoteringshotet är ett tydligt exempel på hur man vill föra jämställdheten framåt.
Förutsättningarna är olika mellan män och kvinnor men för den skull behöver man väl inte spä en redan inflammerad debatt genom de åtgärder du föredrar
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-06-01 08:52:00
|
|
en svensk tiger |
Kvinnor har längre hår? Tja ett enkelt sätt är väl att man får betala för tiden det åtgår att behandla håret.
Nej nej, jämställdhetsdebatten måste föras på ett mer intellektuellt sätt än att återinföra segregerade priser mm. mellan män och kvinnor
|
| |