Vem vill läsa om en skandalblondin?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem vill läsa om en skandalblondin?.
Inlägg #1: Postat: 2007-05-23 10:21:00
Joakim Steneberg
Alltså, jag hade först inte tänkt läsa din artikel. Men så gjorde jag det, av ungfär samma skäl som du anför. Och den var ju rätt bra!
Och det hade den nog inte varit om inte dessa onödiga böcker du skriver om, inte hade varit så dåliga!
3 negationer, hänger ni med? Så visst är det märkligt? Paradoxerna, hur vi människor är funtade?
Inlägg #2: Postat: 2007-05-23 10:34:00
Viveca
Vad enkelt du gör det för dig,generaliserar!Bakom ett vackert ansikte och ett blont hår döljer sig en individ.När Magdalena öppnar sin mun verkar tjejen att vara både skärpt och en fin personlighet.Detsamma gäller Carolina,som har en färgstark personlighet,men råkade bli väldigt snygg,duktig på att måla tavlor dessutom..
Inlägg #3: Postat: 2007-05-23 10:37:00
Viveca
Agnetha Sjödin skrev väl samma typ av bok,är hon bättre eller sämre pga sin hårfärg?Häxjakt!Jantelagen och fördomen råder faktiskt och inlevelseförmågan saknas...
Inlägg #4: Postat: 2007-05-23 10:40:00
Minna Jonsson
Jag tycker inte att Magdalena Graafs bok gjorde att hon verkade dum och jag gillar Carolina Gynning som person - jag tycker hennes högljudda sätt att ta plats är jättehärligt men alla människor är inte menade att skriva litteratur och det är det jag talar om. De skriver böcker som alrdig hade blivit publicerade om en vanlig okänd människa hade skickat in den till ett förlag.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-23 11:49:00
Biff
Kvinnor är intresserade av kändisskvaller. Därför skrivs sådana böcker.
Inlägg #6: Postat: 2007-05-23 12:01:00
Minna Jonsson
Fast jag kan väl inte direkt hålla med om att dessa böcker är något slags skvaller? Och om de skulle vara det så måste ju alla självbiografier och biografier hamna under den kategorin..?
Inlägg #7: Postat: 2007-05-23 12:22:00
Eleni Schmidt
Du verkar mycket föraktfull mot de här kvinnorna överhuvudtaget, och sedan tokdissar du deras böcker, men det hindrar dig inte från att läsa dem! Det känns som om du skäms över din boksmak? Varför inte bara erkänna att du gillar staafs bok, det skulle nog kännas bättre sedan.
Inlägg #8: Postat: 2007-05-24 00:05:00
Rogntudju
Jahadu... du skriver om skandalblondiner, du... I rest my case.
Inlägg #9: Postat: 2007-05-24 11:40:00
en svensk tiger
Tyvärr är det så att det subkulturella författarskapet bidrar till det intellektuella förfallet.
För att med bibehållen värdighet bör du kanske rannsaka dig själv och svaret kanske blir att dessa böcker inte bidrar med något annat än kassaklirr för upphovsmakaren.
Det ger inget intellektuellt gensvar i alla fall.
Inlägg #10: Postat: 2007-05-24 15:36:00
Mysan
Mewn nus ska ju linda bli porrmodell och bor i barcelona.Inga nya artiklar från henne nu när allt är ute i aftonbladet.När ska Vickan Silvestedt skriva en skanadal bok? Gynning verkar det ha gåtrt bäst för utav alla som tagit av sig trosorna!
Inlägg #11: Postat: 2007-05-26 11:52:00
west-d
Jaha ännu en text om blondiner ,ja ger mig f-n på att minst 90 som sysslar med den här typ av texter är avundsjuka mm...
Laddar...