|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-16 10:13:00
|
|
Joakim Steneberg |
BRÅ är en statlig institution, "Brottsförebyggande rådet". Sökningen ”Mäns våld mot kvinnor” ger 309 träffar på BRÅ. ”Kvinnors våld mot män” ger träffar om ”Kvinnovåld”, 309 st., därför troligen exakt samma som ovan! ”Våld mot män” ger bara de jag kollade i början träffar om ”Våld mot kvinnor”! ”Mansvåld” ger inga träffar alls!
Svensk "jämställdhet".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-16 13:15:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej. många bra ideer,i en, i klarspråk bra skriven artikel.myten, att om kvinnan skulle få styra världen-skulle den se annorlunda ut,tror jag inte ett dugg på, Jag tror inte, att könet har med den saken att göra alls.Utan Det sitter i människans inre-Personlighet och medvetenhet.Hur långt man kommit med sig själv,i sin utveckling-mognad.Vi behöver varandra i allt beslutsfattande -i livet. ju fortare vi tar itu med och inser det,ju bättre kommer vi att bli- på att samverka.k.m.v
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-17 10:16:00
|
|
Joakim Steneberg |
Försvarsmin. Odenberg gick ut med tanken om könsneutral värnplikt dan efter att min artikel sänts in till sourze, som tydligen har läckt… Dock, nu får han stöd av samtliga borgerliga partier!”Halva folkets kompetens” och ”Odenberg har skådat ljuset” anser folkpartiets försvarsexpert. Men samtliga borgerliga vände sig MOT sossarnas förslag om kvinnlig värnplikt för några år sedan!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-17 10:39:00
|
|
Eleni Schmidt |
1 "Kvinnor har fullständiga formella och juridiska rättigheter." Men kvinnor har mindre lön än män vilket du ignorerar.
2, visst, kvinnor utsätter män för våld, men det är inte lika ofta som kvinnor slår ihjäl män eller hur?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-17 10:41:00
|
|
Eleni Schmidt |
3. Det där om civil värnplikt för kvinnor och män låter bra. Håller också med dig om att strömmningar i kvinnorörelser är onödigt aggressiva mot män. Men själv gör du samma misstag. Det mesta du skriver andas en enorm aggressivitet och ilska mot oss kvinnor. Artiklar som dina bidrar inte direkt till ett dämpning av könskriget, tvärtom.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-17 11:00:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ursäkta att jag blir irriterad på dig som kvinna. Men det där är struntprat! Jag har aldrig som DU skrivit saker som "mansgris". Mina artiklar är en relevant kritik mot den könsfascism som feminismen utvecklats till, med ett oändligt antal exempel som bekannt!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-17 11:43:00
|
|
peter_ |
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-05-23 22:25:00
|
|
Joakim Steneberg |
Här är en annan ny? forskning, som kanske kan vara intressant?
Länk: info.umu.se 2671
"– När det gäller effekten av arbetslöshet på sannolikheten för separation skiljer sig resultaten återigen mellan kvinnor och män. För män ökar sannolikheten för separation med antalet dagar i arbetslöshet. För kvinnor visar det sig att sannolikheten för separation istället minskar med antalet arbetslöshetsdagar, berättar hon."
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-05 17:07:00
|
|
Janne B |
Den här artikeln av Joakim kan vara väl värd att repetera i dagsläget. Jag tar därmed inte ställning till framförda åsikter. De hann jagh inte kolla så noga.
|
| |