Vegetarianismens logik

Den här tråden diskuterar artikeln Vegetarianismens logik.
Inlägg #1: Postat: 2007-05-31 10:07:00
Joakim Steneberg
Javisst,du har förstås rätt. en suverän artikel i det stora hela! Det är mycket fler än 65 miljoner djur som slaktas vad jag vet! Och 1 kg biff drar visst 15.000 l. vatten eller liknande.
Men hur skall vi göra med mjölkprodukter? Och öppna landskap? Själv äter jag annars mest lamm, vilt och fisk, 2-3 ggr i veckan. Min dotter är vegetarian. Och snart kommer nog någon dragandes med Hitler...
Men bra Viktor!
Inlägg #2: Postat: 2007-05-31 22:31:00
Sunny
En bra o viktig artikel!
Inlägg #3: Postat: 2007-06-01 08:43:00
angr2139
Bra artikel om än liiite onyanserad på sina ställen. Jag är inte vegetarian ännu men äter bara ekologiskt producerat kött, både för miljöfördelarna och djurskyddsfördelarna.
Den värsta kategorin tycker jag är folk som äter kött men själva aldrig skulle kunna tänka sig att ha ihjäl ett djur. Är man inte beredd att döda, flå, ta ur och stycka sin mat själv ska man inte äta djur heller.
Inlägg #4: Postat: 2007-06-01 14:11:00
Elvy
Ex.v. i den ICA-affär som jag har närmast mej där finns linser och liknande varor på en undanskymd plats längst in i butiken, det verkar som om handlaren där vill leka kurragömma med kunderna som är vegetarianer. Medan där liksom i dom flesta andra mataffärer så påminns vi kunder om när vi står i kön till kassorna att vi inte ska glömma bort att köpa godispåsar och tobaksvaror. Så handlarna gör det inte lätt för den som vill leva sundare.
Inlägg #5: Postat: 2007-06-03 13:32:00
Banestyrelsen
Härligt att se en så välformulerad artikel av en 90-talist. Var stolt, och lyssna inte på folk som säger "bara för att du inte äter kött tänker jag äta dubbelt så mycket hädanefter."
Inlägg #6: Postat: 2007-06-04 13:28:00
pros
***SUCK**** Jag som köttätare, och grönsaker, är trött på många vegetarianers moraliserande och nedlåtande attityd mot köttätare
Laddar...