|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-16 13:38:00
|
|
Inger-Sofia |
Hej yngve "en kombination av styrka och generositet"...att vara generös,till det behövs nog en styrka på många olika plan.Människan- jag knyter an oxså lite till joakims artikel,är inte kapabel att styra,ha makt..YTTERST få har dom kunskaperna,mognaden.Det borde väljas flera,än EN president/ledare.Så dom satte lite pli på varandra,gav lite motvikt,Din kunskapspåse är välfylld och generöst bjuder du ur dens innehåll.kram
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-16 16:06:00
|
|
CMO |
ironi Naturligtvis är det så att "araber" inte vill ha demokrati och frihet eller annan västlig dekadens. Naturligtvis vill araber styras av despoter. Araber vill släpas i väg till fängelshålor och utsättas för tortyr dvs riktig tortyr och inte den mesiga amerikanska varianten med hög musik och avstängd luftkonditionering om de kritiserar sina härskare. /ironi
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-16 16:11:00
|
|
Inger-Sofia |
Ibland undrar jag,vad alla bokliga kunskaper gjort för nytta,Om man ser- hur det SER ut och sett ut. vi människor är grundlurade AV OSS SJÄLVa till att tro på en overklighet.Gycklarnas marknad är välbesökt,Livet, det levande, kännande..har smugit sig förbi obemärkt..medans vi jagade lyckopengen i gycklarnas brunnar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-02-07 22:19:00
|
|
Yngve K |
SvD den 7 febr. 2008 Rubrik:" McCain representerar det riktiga Amerika." Per Gudmundson:" Sjuttioett är väl ingen ålder, utbröt en välbekant stämma från publiken. Det var junilistans Nils Lundgren. Han är född i juli 1936 och alltså drygt en månad äldre än senator McCain." Själv är jag född i februari 1936.
|
| |