Stackars mina vuxna barn!

Den här tråden diskuterar artikeln Stackars mina vuxna barn!.
Inlägg #1: Postat: 2007-05-17 12:59:00
Janne B
Kan det vara så här:
"Lycka är
ingenting man kan
leta efter, det är
en biprodukt som
man får på
köpet när man
strävar och
försöker uppfylla
önskningar i livet"
Smaka på de orden.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-17 13:28:00
Elina
Stada själv före döden är inte lätt. Har haft princip ska det flyttas ska allt kunna packas på en dag. Börja på morgonen, flytta på eftermiddag.
Ibland får jag städdille och bär även böcker till levi Petrus sekond hand. Men det smärtar.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-17 13:30:00
Inger-Sofia
Hej janne,Lyckan??..idag törs man nästan inte andas om, att man är nöjd,lycklig och tillfreds med livet.Tråkigt?.tråkigheten,finns ju egentligen inte,den är skapad,som så mycke annat av våra konstruerade tankar,Det verkar som om vi är i gnälltidens era,vilket jag har svårt att förstå,då varje innevarande ögonblick,bjuder oss på upplevelser,det är bara att ta emot och oxså njuta av denna underbara plats vi lever på,denna varierande rika natur...fort.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-17 14:58:00
CMO
Just begagnade böckers låga värde känns för mig nästan oanständigt. Jag brukar köpa dem på "garage sales" för ca 10-25cent styck. För några år sedan köpte jag ett komplett Encyclopedia Brittanica" för 25. Men jag tittar nästan aldrig i det utan googlar istället. Fast det pryder sin plats i hyllan.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-17 16:39:00
Sunny
En nödvändig 5.a Janne! Vi är nog många som är 50 o lärt oss att man ska spara allt?
Ingen här bryr sig om kläder eller möbler: sådana tar vi i grovsoprum eller köper på myrorna.Reseminnen samlade jag på som ung men kom till besinning o sålde ut dem på loppis!Gamla foton från resor o barnens tidiga år finns undanstuvat i kartonger på vinden: det får dödsboet ta ställning till!
Inlägg #6: Postat: 2007-05-17 16:43:00
Sunny
Men mina böcker!! vem ska ta hand om dom! Liksom CMo har jag byggt upp min boksamling på loppisar: allt från små "garagsales" o till Skärholmens stora o så alla antikvariat. Jag har många tusen böcker. O kan inte förmå mig till att kasta en enda!Även om det är böcker som är värda max en 10:a!
Med nätet kom traderas bokauktioner där man kan bläddra mellan tusenvis av titlar utan att behöva ta sig ut .Antikvariat på nätet blir hela tiden flera.
Inlägg #7: Postat: 2007-05-18 22:44:00
Lars Nilsson
När vi flyttade för ett par år sedan hade jag sådär en 1800 böcker. Några praktverk kunde jag lura på ett antikvariat. All skönlitteratur samt uppslagverk, inkl bokhyllor fick jag skänka till Myrorna. Nu har jag bara fackböcker kvar, förutom Strindbergs samlade. Uppslagsverk var det knappt Myrorna ville ha.
Inlägg #8: Postat: 2007-05-19 17:42:00
StaffanH
Även jag, som är 40, har slagits av funderingar liknande dina. Jag är singel. En dag när jag städade hemma tittade jag mig omkring och funderade över vad som egentligen kommer att vara någonting att ha "när den dagen kommer". Det är nog inte så mycket, kom jag fram till.
Laddar...