Grand Master Terrorist himself has struck again

Den här tråden diskuterar artikeln Grand Master Terrorist himself has struck again.
Inlägg #1: Postat: 2001-09-12 13:09:00
Roger Borgström
Jag håller med dig om att var och en skall bedömas efter sina handlingar och inte behöva känna något kollektivt ansvar.Men gör du inte själv samma sak när du uttalar dig för alla muslimer i Sverige. finns
Inlägg #2: Postat: 2001-09-12 14:18:00
Juanita Zanetti halvmuslim, icke troende.
Jag vet inte vad jag ska säga? Nu är det dags, nu måste hela den demokratiska världen slå ned alla fanatism och terrorism. Nu, det är dags, nu har de galna idioterna visat att de är det ända farliga mot en demokratisk stat. Jag skulle kunna mörda de skäggiga galningarna som ligger bakom detta brott med en liten oskyldig borste.
Inlägg #3: Postat: 2001-09-12 15:22:00
Anders Svensson
Gå ut. Tro det bästa om dina medmänniskor. De flesta av oss kan nog skilja på dig och bin Laden om det nu skulle vara organiserat av honom
Inlägg #4: Postat: 2001-09-12 16:13:00
Jörgen G
Nej, jag går inte omkring och hatar alla muslimer hela tiden. Men när man ser MUSLIMSKA män, kvinnor och barn! jubla på gatorna för att flera tusen amerikaner, som de inte känner eller någonsin har träffat, har mördats! Då blir jag LITE fundersam vad det är för fel på vissa människor!
Inlägg #5: Postat: 2001-09-13 12:54:00
Olle
Håller du med om detta? Muslimer som tar avstånd från attackerna vettiga människor. Muslimer firar attackerna avskum eller vilseledda.
Inlägg #6: Postat: 2001-09-13 23:02:00
Per Wallin
Älska din granne som din nästa har jag läst.
jag håller med dig på alla punkter
men ifrågasätter verkligen utifall det står enbart fredliga saker i koranen?
jag menar krig har startat för att muslimer har get sig ut på "heliga korståg".ibland kan även jag tycka att Islam kan vara en allt underlig religion.skule påminna dig om att Bush skulle sätta ditt sin egen mormor för att få syndabockar till det här, vilket betyder att jag inte fullt litar på allt dom grävt fram.
Inlägg #7: Postat: 2001-09-14 12:20:00
Isa W.
Om en enda oskyldig människa till drabbas är det en för mycket. Hoppas Sveriges och världens muslimer vet att många, förhoppningsvis de flesta, vill leva och låta leva.
Inlägg #8: Postat: 2001-09-14 20:24:00
Carl
Politikerna borde inte smöra för muslimerna i en sådan här situation utan i stället låta de själva förklara sin religion och hur de ställer sig till det som hänt. Att vissa muslimer och icke-muslimer kan stödja såna här aktioner är väldigt allvarligt tycker jag. Det känns otäckt när man säger "rätt åt dom, dom får skylla sig själva". Ska vi säga så om förintelsen också? Att tycka mord är "rätt" eller "lite rätt" är förkastligt, då är man en jävla dum cynisk idiot enligt mig.
Inlägg #9: Postat: 2001-09-15 16:13:00
louiice
jag håller helt med, att dra alla över en kam är alltid fel. man går ju miste om en massa människor om man dömer så snabbt. vem det än är som ligger bakom attackerna, är det fel att döma folk av samma ursprung som terrorister. vare sig man är kristen/muslim, etc. för övrigt är jag lite rädd för vad usa "hittar på" för hämnd. för det lär de väl göra. jag tror inte på hämnd. de som gjort det ska ha ett straff, men ingen mår bättre av att fler oskyldiga drabbas.
Laddar...