Fascism förbättrar företagsklimatet

Den här tråden diskuterar artikeln Fascism förbättrar företagsklimatet.
Inlägg #1: Postat: 2001-09-12 09:54:00
claes croner
Eftersom jag tagit Ali i försvar tidigare skall jag ta honom i...örat denna gång.
1. Timing
Detta inlägg läggs in idag när alla är chockade över illdåden i USA. Kanske är det Sze som ställt Ali på kö. Hoppas det.
2. Argument.
Demokratin har alltid hotats från höger var det så du skrev Ali.
Är USA en demokrati? Kommer Boeingplanen in från höger?
I don´t think so. Hur var det f.ö. med 2a Internationalen på Dmitrovs tid. Var inte det ett hot mot demokratin? Socialdemokratin t ex. forts
Inlägg #2: Postat: 2001-09-12 10:02:00
claes croner
Eftersom jag tagit Ali i försvar tidigare skall jag ta honom i...örat denna gång.
1. Timing
Detta inlägg läggs in idag när alla är chockade över illdåden i USA. Kanske är det Sze som ställt Ali på kö. Hoppas det.
2. Argument.
Demokratin har alltid hotats från höger var det så du skrev Ali.
Är USA en demokrati? Kommer Boeingplanen in från höger?
I don´t think so. Hur var det f.ö. med 2a Internationalen på Dmitrovs tid. Var inte det ett hot mot demokratin? Socialdemokratin t ex. forts
Inlägg #3: Postat: 2001-09-12 11:17:00
peter horal
idag är nog fel dag för politiskt käbbel.
Inlägg #4: Postat: 2001-09-12 11:24:00
Ali Esbati
Jag aldrig haft något behov av att bli tagen i försvar. Vad gäller tajming måste jag konstatera att händelseutvecklingen snarare ger mig rätt på ett skrämmande och äckligt sätt. Kraven på bomber och register kommer direkt. Tragedin används politiskt av mörkermännen. Och man talar om "araber" och "muslimer" på ett sätt som bäddar för förföljelser. Detta utan att det finns ett enda bevis. I New York har man redan spöat upp arabiska taxichaufförer. Våga se utvecklingen! Och våga argumentera.
Inlägg #5: Postat: 2001-09-12 11:40:00
Stefan Holmqvist
"Men det finns ett ofelbart lackmustest. Ju tidigare någon börjar prata Sovjet, desto bättre går det" Se om jag förstått det här rätt. När flera olika debattörer - varav minst 2 inte är det du stämplar "höger" - ser det uppenbara och hänvisar till Sovjet som ditt huvudförbund haft starka band med i decienner så är det ett kännetecken på att det går bra. Med denna "kärring-mot-Strömmen" inställning så blir det lättare att begripa sig på dig.
Inlägg #6: Postat: 2001-09-12 12:36:00
Jesper N
Vänsterpolitik: Ta in höga skatter, ge till den offentliga sektorn för rättvis fördelning. Detta ger inte individen större frihet, det skapar hos individen ett ökat beroende av den offentliga sektorn. Hur stor är benägenheten hos en som är beroende av bidrag att gå ut och demonstrera mot den som ger bidrag? Om jag blir sparkad från jobbet för att jag protesterar skyddar staten mig, men vem skyddar mig mot staten?
Inlägg #7: Postat: 2001-09-12 12:37:00
Dan
Visa respekt för de döda. Stör oss inte med din smörja en dag som denna.
Inlägg #8: Postat: 2001-09-12 16:10:00
Ramona Danlén
Gör mig en tjänst. Ta alla dina gelikar och dig själv och flytta till Nordkorea eller Kuba. Stanna inte i ett land där de flesta inte gillar kommunister. Bygg upp Nordkorea eller Kuba om ni törs!
Inlägg #9: Postat: 2001-09-13 14:03:00
Hammar
"Fascism förbättrar företagsklimatet"

Jo, för det var ju rätt bra företagsklimat i gamla hederliga sovjet, för att inte tala om nordkorea och kuba som är de enda fasciststater som finns idag.
Laddar...