|
Inlägg #1: Postat: 2007-05-13 12:02:00
|
|
grim |
Ingen risk att hon svarar på din fråga.
Maria är politiker, dom har ju aldrig fel och står självklart över oss andra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-05-13 12:42:00
|
|
S.Ingvar |
Fred Goldberg,
Ditt koncentrat är sant, elegant och imposant.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-05-13 12:45:00
|
|
Mats TCM |
Henrys Lag stiftade jag bekantskap med första gången jag läste naturgeografi i Karlstad för några år sedan och sedan när jag läste kemi, löslighet & partialtryck & proportion. MW kommer aldrig att gå i svaromål. Förmodligen så läser hon kommentarerna men struntar i att bry sig om svaren. Lite märkligt faktiskt, då politiker alltid pratar om "demokrati" inte minst mp men när åsikter som dessa tränger sig på så är det frapperande tyst!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-05-13 13:02:00
|
|
Joakim Steneberg |
Den som inte är försiktig vid korsning av en trafikerad gata överlever naturligvis inte på lång sikt. Däremot är det rätt riskfritt med kommunikation på nätet, hur man än bär sig åt.
Vad jag vet så har de senaste åren varit de som haft högst temperatur. 7 av 10 eller liknande.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-05-13 13:32:00
|
|
susanna s |
Maria har både rätt och fel. Jag är övertygad om att klimatförändringarna är naturliga och att vi inte kan göra nått åt dem och skulle det bero på våra utsläpp så beror det nog snarare på misstag vi gjorde för mycket länge sedan och att minska nu kommer möjligtvis att påverka om några 100 år, men minksa resursslöseriet borde vi deffentetivt göra det är inte rätt att några få gererationer sen industrialismens genombrott förbrukar alla jordens resurser för de generationer som kommer efter
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-05-14 18:40:00
|
|
west-d |
Om vi nu får en förändring så innebär det en massa fattigdom i många länder vad ska vi göra åt det? Jag kan förstå att kina svarar " vi ger vårt bidrag till klimatat med att endast skaffa ett barn per fam. " ungefär så sägar de vad jag hörde på radion..
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-05-15 11:16:00
|
|
robbe74 |
Äntligen nån som vet vad han snackar om! Global uppvärmning finns inte ens
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-12-01 22:06:00
|
|
allvetande |
Fred Goldberg är varken docent på KTH eller Polarforskare!
|
| |