I sjutton år grät jag över min barnlöshet

Den här tråden diskuterar artikeln I sjutton år grät jag över min barnlöshet.
Inlägg #1: Postat: 2007-05-11 17:42:00
Inger-Sofia
Hej min dotter,har visat mig på sidan och jag håller med dig om..att det behövs..för när oron ,tankarna kommer är det skönt att få möta andras röster.Prata,fråga..Barnlöshet är inget som öppet har samtalats om..vi tar för givet..vi vågar inte...vi vet inte om..Klimakteriet har oxså varit/är ett känsligt ämne,men har börjar få en naturlig öppenhet..för allt som vi bär inom oss och inte blir förlöst..mår vi inte bra av..problem har en benägenhet att växa då..
Inlägg #2: Postat: 2007-05-11 19:33:00
Janne B
Vi märkliga människor. Vi gråter över att inte få barn. Vi gråter när vi förlorar barn, som jag. Vi gråter i våra bekymmer över våra levande barn. Gråten tar sakta slut men sorgen kan sitta kvar hur länge som helst...vi är många som vet...
Inlägg #3: Postat: 2007-05-11 19:40:00
Sunny
Bra att du skriver om detta: ämnet tas sällan upp.
Jag förstår nog inte helt men jag har fått ett litet smakprov: Jag fick min äldsta dotter men det blev inga syskon.
Var gång jag fick mens grät jag.
Vi började ställa in oss på att leva med bara en dotter.
Så dog hon.
Det gick över 8 månader till innan jag äntligen blev gravid. Under den tiden fick jag försöka tänka mig in i ett liv helt utan barn. Jag hade aldrig blivit godkänd som adoptivmamma
Inlägg #4: Postat: 2007-05-12 20:02:00
Viveca
Vad smärtsamt.Vi accepterar vårt öde till slut och ser livet på nytt,om det så är en svår sjukdom eller barnlöshet i maktlöshet.Härligt att du har en kärlek att ty dig till...många varma kramar.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-15 14:27:00
Mysan
Javisst är det sorgligt.Men ännu sorgligare är alla män som inte vill bilda familj .det nya storstadsfenomenet ? Sorgligt att det blir kvar så många ensamma kvinnor i 40 åldern.varför är det så? Är barnfråga mest en kvinnofråga?
Inlägg #6: Postat: 2007-05-18 01:06:00
Janne B
FY på dir Ramona F /Jag skulle just somna in till de lugna snacken i Karlavagnen om GUD.Så hör jag ditt namn och röst i etern igen. Då blev jag pigg som en mört. /Stina Wolter som programledare var verkligt fin, liksom vid några tidigare tillfällen./ Nu ska jag snarka igen...snart
Laddar...