Du och jag bidrar till vapenhandeln

Den här tråden diskuterar artikeln Du och jag bidrar till vapenhandeln.
Inlägg #1: Postat: 2007-05-06 20:46:00
Sunny
Du har skrämmande rätt fast jag skulle önska av hela mitt hjärta att det inte är så!!
Jag har inget hopp för människan som ras eller art.
Det är 50 år för sent att ta i tu med jordens problem nu.
Om vi lyckas utrota vår egen art på ett sätt som lämnar fältet öppet för andra arter kan klotet fortsätta cirkulera med någon form av liv tills solen slocknar.Livets lagar: Födas.utvecklas,åldras o dö! Här är vi lika mycker värda: en fjäril, ett solsystem lyder under samma lagar som vi själva.
Inlägg #2: Postat: 2007-05-06 22:59:00
Elvy
Jaha ja, då finns det väl inget annat val, att göra, för den som vill vara garanterat okriminell, än att flytta in i något utdömt norrländskt ruckel, och där livnära sej på egenodlad potatis, bär från skogen och fisk från sjön.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-08 14:42:00
CMO
Sunnys dystopi till trots minskar de väpnade konflikterna runt om i världen, miljön i väst har aldrig varit renare sen den industriella revolutionen, vi har aldrig varit friskare eller levt längre, antalet extremt fattiga i världen minskar snabbare än FNs målsättningar.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-09 09:42:00
Elvy
Ramona vad glad du låter när du pratar, jag hörde nyss i ring P1.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-11 13:02:00
Janne B
Nu vat jag två personer som inte blev utsedda till Sommarpratare i P1/ Låtom oss sörja. Stackars folk som inte fick höra oss.
Laddar...