|
Joakim Steneberg |
Inför vår Herre, om han? nu finns, så är vi nog bara skröpliga människor, som gärna vill se andra som skurkar eller hjältar.
Skönt att NÅGON ännu kommer med intressanta artiklar här på Sourze!
Fast statyn är inte riven, den är flyttad och det måste väl Estland ha rätt till även om det kanske skötts klantigt!?
|
|
CMO |
Att Jeltsin inte är någon hjälte för trofasta supporters av kommunistdiktaturer som Yngve och Unto är knappast förvånande. Trots sin mänskliga skröplighet var han dock betydligt mer demokrat än den överskattade Gorbatjev vars främsta merit är att han inte, till skillnad från Yngves idol Deng Xiaoping, ställde till massakrer på fredliga demonstranter när frihetens vindar började blåsa.
|
|
Inger-Sofia |
God morgon.."klä sig i säck....."Det tycker jag är ett "mode* som hänger/hängt med länge.Som dessutom är obekvämt,färglöst,svårskött - alla borde vägra att bära,ta på sig detta skadliga "klädesplagg* som gör människan tungsint, ofri,glädjelös,färglös.: Demokrati är ju svår att få till där demokratin skall finnas-så få till den där demokrati inte funnits blir nog knepigt.Men..Jeltsin minns jag,nikita..-u.s.a -ryssland.din artikel leder mig, till att botanisera i minnenas trädgård.Tack..k.
|