Ateismen gör comeback

Den här tråden diskuterar artikeln Ateismen gör comeback.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-25 15:49:00
Janne B
Yngve/ en väldigt intressant artikel med mycket fakta och åsikter.Från det du nämner "Marx" så drar du en del väl järva slutsatser.Stora skeenden har ofta flera orsaker, inte bara en attityd hos Marx. Hoppas att en piggare person än undertecknad kastar sig över din text. Så mkt arbete som du lagt ned.
Inlägg #2: Postat: 2007-04-26 11:35:00
Mysan
Exakt ! relgion är som opium för folket! Själv kommer jag alltid vara ateist och tro på ödet!
Inlägg #3: Postat: 2007-04-26 21:38:00
Karle
ja alla som predikar för färre barn borde få medalj
Kina var länge ett föregångsland här.utan olika vidskepliga religioner är det lättare att förbättra den värld vi lever i o inte bara vänta på nästa paradis eller vad det nu blir.Indira Ghandi försökte sig ju på något liknande i Indien men det gick inte så bra
Inlägg #4: Postat: 2007-04-30 08:25:00
Inger-Sofia
God morgon.yngve.det finns mycke att fundera kring din artikel och dina kom- du vet att jag läser det du skriver med behållning.ateism,religion,marx,människor som säger sig veta sanningar mfl.mm..egentligen är det bara "orddörrar" jag menar. att vara ateist,religiös.påverkan- Orden innehåller människor,tankar,känslor,tidsanda,men oxså tidlöshet..dom låser- jag är inte ateist inte religiös i något mått mätt..jag tar till mig ord,tankegångar att fundera kring/om livet,människor och varför.K.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-30 15:53:00
Inger-Sofia
Tack yngve-önskar dig detsamma,
Laddar...