Utse Nyamko Sabuni!

Den här tråden diskuterar artikeln Utse Nyamko Sabuni!.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-24 09:45:00
Joakim Steneberg
Om man nu avstår att blanda in att hon är kvinna och svart från Afrika.
vilket jag nu ändå har gjort , så tycker i alla fall jag att hon är både häftig, verkar skärpt, är cool samt ser trevlig och öppen ut!
Men partiledare, då blir Birgitta Ohlsson nog sur, ändå!
Inlägg #2: Postat: 2007-04-24 11:15:00
robbe74
Varför? För hon är utlänning? Eller för att hon är kvinna? NEj på meriter ska man bli vald. Se på hennes meriter jämför med Björklund tex!
Inlägg #3: Postat: 2007-04-24 12:20:00
Leif-Arne
En FP ledare skall väl repressentera just FP, varför det strängt taget är en fråga som enbart berör medlemmar i sagda parti. Det val man kan göra är att i förekommande fall rösta på FP om saken faller sig så eller renatav bli medlem. Annars är tråden bara tramsig.
Inlägg #4: Postat: 2007-04-24 16:45:00
Stig
Sabuni behöver inte väljas för att hon är kvinna, färgad eller invandrare. Hon bör väljar därför att hon är politiskt kunnig och skicklig att enkelt och klart framföra sina åsikter. Hon är redan folkligt förankrad och högst trovärdig i det hon säger. Folkpartiet har sin chans att återkomma om de väljer Nyamko Sabuni.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-24 19:28:00
YP
Sabuni? Bevare mig väl, hon som förordat obligatorisk gynundersökning...? Nej, jag hoppas hellre på Cecilia Malmström, förvisso tillhör hon vänsterfalangen inom partiet, men hon är EU-visionär och det vore om, det gamla mittenpartiet utvecklar en bra europavision. Som det andra liberala partiet.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-24 22:19:00
Karin Holmberg
Nyamko Sabuni Vill ju inte!
Inlägg #7: Postat: 2007-04-25 15:19:00
CimEfraimsson
Kan ha varit den första artikeln där du inte på något smidigt litet vis får in att du är författare eller vidare något om din senaste deckarroman. Förutom efter signaturen, såklart.
Laddar...