Sluta sura Maria Wetterstrand!

Den här tråden diskuterar artikeln Sluta sura Maria Wetterstrand!.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-20 17:59:00
Joakim Steneberg
Jag tror ni är rätt lika, du och Maria, politiker som ni är.
Enligt Naturskyddsföreningen, som undersökte partiernas miljöengagemang i riksdagen, så hamnade M sist på 0 i röstningen för miljöförslag. Och MP hade röstat för alla förslagen. Vad jag kan förstå är det alltså inte korrekt vad du skriver här om förra regeringen.Jag kan ta fram undersökningen om du vill
Inlägg #2: Postat: 2007-04-20 21:08:00
robbe74
Lycka till i ditt parti det kommer du behöva!M har aldrig och kommer aldrig vara ett bra miljöalternativ
Inlägg #3: Postat: 2007-04-22 13:48:00
Bom
Det är helt fantastiskt med politik hur man drar åt varsitt håll istället för att mötas någonstans på mitten där sanningen oftast ligger.

Fast försöker den ena mötas på mitten blir den väl överkörd... Politik....
Inlägg #4: Postat: 2007-04-23 18:33:00
Anna Drangel
Hur kan man få borttagandet av fastighetsskatten att bli något miljövänligt? Att folk renoverar innebär per automatik inte att dom installerar bergvärme, solenergi eller vindkraft på taket. Vad menar du?
Inlägg #5: Postat: 2007-04-24 09:02:00
angr2139
Jomen problemet med er "satsing" på Östersjön som du skryter så med är att den finansieras genom nedskärningar på andra miljöprojekt, det är alltså bara en omprioritering, ingen nysatsning.
Antar att det beror på att ni och era väljare har sommarställen i skärgården så att det ligger i ert intresse, jag tror inte att en moderat skulle göra något för någon annan än sig själv eller sina nära.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-24 09:15:00
Janne B
Sorgligt sorgligt är det att Polens småskaliga nästan giftfria jorbruk nu förvandlats till högeffektiv miljöförsrtörare.Rader av svenska och andra företag har köpt upp jordbruken och gjort om dem till storproducenter av griskött mm. Kanske bortåt 100 000 grisar efterlämnar enormt med gödsel och urin som hamnar i Östersjön. Sädesfälten får överdoser av gödningsämnen och gifter som också hamnar i Östersjön.Det är egentligen bara hushålls-avlopp som kommer till reningsverken.
Inlägg #7: Postat: 2007-04-24 14:26:00
Unto S
Sofia Arkelstens miljöpolitik gynnar enbart företagare. Undrar om hennes resonemang har någon nytta för allmänheten? Det behövs krafttag för att komma till rätta med miljöproblemen. Det behövs stora satsningar på omstrukturering av energibehoven. Dessutom kan man skaffa energi utan att förstöra livsvillkoren. Sverige är nästan 100 000 kvadratkilometer större till ytan än Tyskland. Tyskland producerar 30 Terawattimmar med vindkraft. Sverige producerar 1 TWh.
Laddar...