Fy fan vad lågt, Josefsson!

Den här tråden diskuterar artikeln Fy fan vad lågt, Josefsson!.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-22 18:18:00
Nicki
Vad det gäller fallet Louise, så ger jag inte mycket för hennes föräldrar. En knarkande våldtäktsman till pappa och en mamma som slänger ut en 10 år gammal flicka vad hade hon gjort för att "förtjäna" det förresten?. I övrigt så är det absolut viktigt att vara källkritisk. Det finns en bok av Torsten Thurén som heter just Källkritik, som jag kan rekommendera.
Inlägg #2: Postat: 2007-04-22 22:32:00
angus
Jag försöker alltid vara opartisk när jag läser här på sourze, och värderar innehållet. Om denna artikel måste jag fråga mig om du verkligen har tänkt igenom det du skrivit och har belägg för dessa väldigt grova anklagelser. Finns det någon chans att farföräldrarna till Louise känner sig hamna i dålig dager eftersom hon tydligen inte fick hjälp av dom ? Varför har en chef avgått på socialförvaltningen ?
Inlägg #3: Postat: 2007-04-22 22:52:00
Mahria
Och varför skulle du, Erik Månsson, vara mer trovärdig ?
Inlägg #4: Postat: 2007-04-23 00:36:00
Sunny
Erik: jag har vänner bland jornalister o vet att de ibland går ganska långt för att få tag på en bra story. Men att anlita en fyllo o betala med sprit skulle inte en Janne Jossefsson varken våga eller behöva.Fyllot skulle ju sälja ut Janne till nästa överbud o JJ har säkert åtminstonde 20 personer som skulle sätta i scen det du säger utan varken pengar eller sprit.
Hörsägen o skvaller är inte trovärdigt.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-23 00:42:00
Sunny
Om farföräldrarna är så bra så undrar jag varför inte flickan valde att bo där?
Eller var hon inte välkommen där heller?
Inlägg #6: Postat: 2007-04-23 09:47:00
JEM
Jag har också flera vänner som är journalister. Gemensamt för samtliga av dem är att de avskyr Josefssons arbetsmetoder. Mahria, jag vet vad jag själv såg den gången. Om du inte tror på det kan jag inte göra mycket åt det. Men jag går stark med vetskapen. Beträffande "grova anklagelser" borde väl Josefsson tåla det, det är ju hans eget varumärke!
Inlägg #7: Postat: 2007-04-23 10:47:00
Ramona Fransson
Var farföräldrarna på en fem års lång semester? På tal om en tusenlapp och två flaskor, fick du se den där tusenlappen? Eller att han hade hundralappar kvar efter spritinköpen? Låter tvivelaktigt och alldeles för provocerande, för att vara en smart journalist, som Josefsson. Jag säger inte att du ljuger, tro inte det! Men allt är inte som det ser ut att vara, i något fall. I Lousies fall tror jag på flickans berättelse, men hela sanningen har vi säkert inte.
Inlägg #8: Postat: 2007-04-23 21:29:00
robbe74
Jag har nu kontaktat Janne om det här. Får se om du blir stämd. Såna här lögner för att få lite uppmärksamhet. Det är så tragiskt
Inlägg #9: Postat: 2007-04-24 00:14:00
Franklin
Om din story stämmer så är det mycket anmärkningsvärt. Hur som helst så var JJ väldigt impopulär bland föreläsarna när jag pluggade till journalist. Hans arbetsmetoder ifrågasattes ofta. Men då handlade det främst om den hårda vinklingen, klippningen, dolda kameror och uteslutandet av fakta.
Inlägg #10: Postat: 2007-04-24 11:20:00
robbe74
Allt det handlar om är att röa om i grytan. Ni som inte fattar detta tycker jag synd om. ja hans journalistik är inte den mest seriösa men ändå den ger resultat!
Inlägg #11: Postat: 2007-04-24 13:11:00
Billy Butt
JAG KANNER JANNE JOSEFSSON OCH JAG TROR INTE ETT DUGG PA DEN HAR HISTORIEN
Inlägg #12: Postat: 2007-04-24 13:32:00
Elvy
Och jag skriver FY FAN VAD LÅGT om denne ERIK MÅNSSON som har skrivit denna artikel
Laddar...