Vem kränks av osynlig bibel?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem kränks av osynlig bibel?.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-22 02:57:00
Daniel Wijk
Då kanske det finns plats för lite Nietzsche också? ;-
Inlägg #2: Postat: 2007-04-22 19:15:00
steno
Biblar på hotellrummet är camp eller en kulturinsttution. De har nog "alltid" funnits. 1953 när jag reste med Idrottsboken hade hotellstandarden 30-talsnivå. Murrigt,höga.smala sängar av dålig kvalitet, rep att rädda sig med men bibeln låg där.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-22 20:34:00
Janne B
Det fanns på 1950-60 talet något som kallades "rum för resande" samt pensionat i ungefär samma syfte. Nog fanns det Biblar även där. När just Gidoniterna började verka vet jag inte. Kanske var det en del församlingar som började lägga ut Biblarna...
Inlägg #4: Postat: 2007-04-23 00:06:00
Sunny
Inte en av dina allra angelägnaste: Efterfrågan på biblar är i dag störst hos dem som har en egen.
Visst skulle jag som är ett barn av det tryckta 0rdet uppskatta en lite blandad boklåda men jag tror att dagens hotell får flera frågor om internetuppkoppling? O där finns bibeln o alla andra saker man vill kunna läsa.O när man som jag tågluffar runt i Europa kan man på nätet läsa tidningar o även porr eller biblar på sitt eget språk.
Tror du inte att detta är nutid redan?
Inlägg #5: Postat: 2007-07-27 14:47:00
Janne B
Magdalena Graaf har i dag Sommarpratat om sitt omvälvande liv.Hon har presenterat en kristen bekännelse på ett väldigt fint sätt. Hon har berättat om sin mamma som byggt 30 kristna barnhem i Indien. Som Magdalena hjälpt till att "sponsra". Hon berättade om sitt egna svåra liv på ett trovärdigt sätt. Repris i kväll i P1 efter kl 22.
Laddar...