Sexnyanser

Den här tråden diskuterar artikeln Sexnyanser.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-12 15:52:00
Stig
Klarsyn - !
Inlägg #2: Postat: 2007-04-13 00:00:00
Leif-Arne
Det finns ett talesätt: blyga killar får aldrig kyssa vackara flickor. I det ligger mycket. R´Tidigt lärde man sig att om man inte ville, "bara vara vänner", så måste man ta initiativ. Tar man initiativ så är man sig att det går fler bomskott på varje träff. Sådana är förutsättningarna och det får man acceptera. Problem uppstår när personer med dålig självkänsla, vilket kan vara kille som tjej, efter mycket vånda tar ett initiativ och avisas. De kan i extremlägen bli farliga.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-13 02:07:00
Rogntudju
I sista stycket skriver du att du inte har insikt nog... i första skriver du paradoxalt nog att killar säger "jasså, ni VILL ligga, frigida kossor, kom hit då, vi väntar ju för fan!", som om det är din uppfattning om killar i allmänhet. Jag har läst alltför många skribenter som grundar sina uppfattningar på myter, förutfattade meningar, generaliseringar och för mycket läst hyperfeministisk propaganda. Det här är en av dem. Värdelöst.
Inlägg #4: Postat: 2007-04-13 08:06:00
pUs
En hel del kloka ord. Men det känns kanske inte särskilt nytt. ; Bra skrivet hur som helst.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-13 08:31:00
Banestyrelsen
"det krävs mer än en hand på röven för att lusten ska väckas hos en tjej" Det forklarar en hel del.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-13 08:40:00
peter_
Skönt fritt från populära pekpinnar och fördomar. En sak att tänka på är att intresset för sex och vilka personer man kan känna sig attraherad av påverkas av alkoholhalten. Det leder väl ofta till komplikationer dagen efter.
Inlägg #7: Postat: 2007-04-13 16:35:00
Mysan
Helt sant! En killa kan ha ett one night stand sova över borsta av sig komma tillbaka efter ett år.Vi tjejer fungerar inte så .Många frågar itne sen efter vad man vill ha i sängen:De tror lite pill sen är det klart elelr bara att köra in sen klart.Helt fel! Sen träfffar man alsrig de som kan både knulla och prata samtidigt.Efter att de fått barn och skilt sig så verkar män kunna koppla ihop hekla grejen men då är de oftast i medelåldern.
Inlägg #8: Postat: 2007-04-13 20:26:00
Sunny
Jag har nog alltid agerat som det sägs att män gör: Jag kan ha en sexkväll med någon o sedan bara tacka för mig o gå vidare. I bästa fall har jag gjort en nyttig erfarenhet.
Turligt nog för mig fanns det i min generation flera män som gärna villa träffa en som mig o väldigt få kvinnor: de flesta vinkade diskret med om inte en ring så i alla fall ett fast förhållande. Detta gjorde ju att jag kunde välja o vraka då. Jag hade hoppats att lite fler tjejer lärt sig att ta för sig i dag?
Inlägg #9: Postat: 2007-04-14 12:08:00
AndersJ
Hej alla!

Rätt klarsynt. Det är underligt att den större delen av var debatt är betydligt mindre upplyst.

Själv tycker jag som bög nästan synd om de heterosexuella killarna. Jag skulle aldrig acceptera den förnedring de utsätter sig för dagligen när de vill fa kontakt med kvinnor. Men som du säger, man far väl hard hud med tiden. Men nagon överordning kan man knappast tala om...
Inlägg #10: Postat: 2007-04-16 22:10:00
Marcus
Äntligen äntligen en tjej som har både intelligens och intellekt. Och empati!! Dom flesta tjejer som är intellektuella har varken intelligens eller empati, dom ser bara sig själva som offer och män som förövare.... Tack Cim, för att du finns!
Laddar...