Borgerlighetens blinda fläck

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-04-11 07:12:00
Janne B
14 UJ vad jag mådde dåligt i går kväll i flera timmar Alldeles yr och svimfärdig i flera omgångar. Ser att jag skrivit här med ett finger.
Inlägg #22: Postat: 2007-04-11 07:19:00
Janne B
Inte skrivit ngt större tok tydligen. Men låg och satt växelvis i några timmar. Var jag överansträngd av programmet Granskning eller sockerfall eller liten "tia" eller....
Är 90 pigg nu på morgonen, det trodde jag inte då jag mådde som värst. Jag höll på med all slags mini-gymnastik för att kolla att lemmar och fingrar mm fungerade. Det gjorde de.
Inlägg #23: Postat: 2007-04-11 07:28:00
Inger-Sofia
Hmm..låter inte bra,Tur att det gått över och att du mår bättre..har du haft så här förut??? Jag missade granskning..vad tog dom upp som du blev så upprörd av.....???
Inlägg #24: Postat: 2007-04-11 08:51:00
Janne B
Vetlanda socialnämnd har i 7 år inte alls brytt sig om en flickas hemska liv med sin pappa, trots många alarm från skolan och grannar. Hon har bott ute vid 15 minusgrader osv, Total försummelse av en socialnämds skyldigheter. jag skriver artikel...
Inlägg #25: Postat: 2007-04-11 11:16:00
myrboa
svar 24/ Såg också programmet och grät.Grät när flickan berättade att hon hoppats att någon skulle se och förstå hur hon levde.Tänker på julen.Då det var kallt och de bodde i en bil på en parkering. Polisen och socialen var och "tittade" till dom utan att göra något!!! Att för denna lilla tjej se att vuxna ser och ingen ändå "ser"Så otroligt smärtsamt!!! Grät när jag hör och ser de ansvariga ta till orda.Hör deras ursäkter deras feghet./forts. A-L
Inlägg #26: Postat: 2007-04-11 11:21:00
myrboa
forts 24/Som om de inte vore medvetna om att det är en liten levande människa de pratar om. Som om de "bjöd" pappan på flickan för att slippa ta itu med pappan och hans våldsamheter.Fint Janne att du skriver en artikel om detta.har själv inte ork, ännu Tack på förhand. Anna-lena
Inlägg #27: Postat: 2007-04-11 11:28:00
Janne B
Tack för dina sunda och levande reaktioner Anna.Lena. Jag har lämnat in en artikel på morgonen. Eftersom jag haft en jobbig natt så blev det väl ingen toppenartikel, men den är skriven med varmt blod.
Inlägg #28: Postat: 2007-04-11 11:51:00
myrboa
Ännu mer tack för din glöd och hängivna engagemang, trots jobbig natt. Vet du Janne, det som också berörde mig starkt var när hon säger.. Då pappan ännu en gång tänker förgripa sig på henne.. Att hon bestämt sig för att säga nej till pappan och efter en kamp med pappan ger hon sig iväg.En liten modig människa, lämnad i världen att klara av det inte en grupp vuxna klarar.Blev så tagen av hennes styrka och mod. Tack du Janne för att du finns! Anna-lena
Inlägg #29: Postat: 2007-04-11 11:58:00
Inger-Sofia
Nu förstår jag..inte underligt att du/Ni mådde dåligt.var förtvivlade.Det går utanför min fattningsförmåga att detta kan ske.Avstängningsknapparna till myndigheters,omvärldens empatilöshet,blindhet, likgiltighet tycks vara trasiga/ ständigt påslagna."Om vi så har all världens kunskap ,men inte integrerar den med vårt känsloliv,får förnuft"..har vi inga verkliga bestående,förankrade kunskaper Utan talar bara med "fina"ord för att dölja bristernaGrrrr:/
Inlägg #30: Postat: 2007-04-11 12:03:00
Inger-Sofia
Äsch..vårt förnuft..skall det ju stå..fingraroch tanke samarbetar inte idag..heller...Har för brottom att skriva..kram på er A-L och Janne
Då blir det en bra artikel,då den är skriven med engagemangets röst
Inlägg #31: Postat: 2007-04-11 12:06:00
Sunny
Jag såg oxå programmet o mådde inte så bra. Man vill ju så gärna tro att sådan här saker som hände när jag själv var liten inte längre händer men så är det ju inte.
Inlägg #32: Postat: 2007-04-11 14:01:00
Sunny
22 Tior är ett smygande elände när man är 60 o rund o trind som du o jag.De flesta passerar lyckligtvis utan att lämna spår i hjärnan : det gör en riktig stroke.
Att ha tior ger en liten högre risk för massiv stroke än hos andra men jag tror mig minnas att det inte är så stor skillnad: stroke är ju en folksjukdom o drabbar alla i olika åldrar o med prefekt vikt oxå.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...