Han rökte rock n´rolltobak

Den här tråden diskuterar artikeln Han rökte rock n´rolltobak.
Inlägg #1: Postat: 2001-09-09 16:42:00
Philip
Min morfar var alkoholist, jag lärde aldrig känna honom. Han i sin tur kände inte igen min mamma då hon kom på besök. Han brydde sig inte om någonting under den tid han var gift med flaskan, han luktade dessutom illa. Trots det låter jag inte honom representera alkoholen, jag vet ju att det inte är så för alla. Du beskriver ett beroende, en människa i behov av hjälp. "En gång träffade jag en man från Polen som var dum, eftersom jag också var dum trodde jag att alla polacker var dumma".
Inlägg #2: Postat: 2001-09-09 18:33:00
Lennart Larsson
Skumt, själv får jag inga som helst "myrkrypningar" eller abstinensbesvär. När rökat är slut är det slut och så går det ett tag och så kanske man får tag på nytt. Har heller aldrig fått något sug efter att sno bilar. Men så röker jag ju heller inte "rock" utan gräs...
Inlägg #3: Postat: 2001-09-09 18:41:00
Daniel
Nä, för all del, legalisera inte då. Tydligen finns det egoistiska idioter som din bror gissar jag att han är som inte kan hantera cannabis. Men avkriminalisera privat bruk och fokusera på gangsterligor! Allt våld som följer i spåren av knarksyndikaten är betydligt allvarligare än att nån omogen kille skiter i sin syrra. Givetvis har du mina fulla sympatier i övrigt. Han borde verkligen ta och kamma sig.
Inlägg #4: Postat: 2001-09-09 19:46:00
suz
skulle stå att han röker rockn roll tobak,,slutet hade liksom falli bort
Inlägg #5: Postat: 2001-09-10 11:16:00
Christian
hon brukar ringa till mig ibland, gråter över att röksuget är så starkt - åhh en marlboro nu snyftar hon oich jag hör hur hon skakar i andra ändan.
hon låter mer å mer som kalle anka i rösten, hon är upp i ett paket om dan nu.
Att flera av hennes vänninor dött i cancer dom senadste åren är något som bara hör till säger hon, en slags "yster kalvdans"...gääääsp.
Laddar...