ICA-Stig får roll i Armageddon 2

Den här tråden diskuterar artikeln ICA-Stig får roll i Armageddon 2.
Inlägg #1: Postat: 2007-03-29 21:59:00
GunnarL
Bra skrivet! Observerande informatör beskriver Du Dig som. Jag har observerat samma skeende och tycker det är utomordentligt tråkigt. Handlar helst inte på ICA nu för tiden och har funnit att jag inte är ensam. Många börjar tröttna på att inte se riktiga leverantörer utan bara "ICA-produkt".
Inlägg #2: Postat: 2007-03-29 23:00:00
Janne B
Ibland ser man priser på frukt som är så låga att man börjar undra om plockaren,producenten och tranportören fått betalt alls. Jag har en dotter som gått kurs i Rättvisemärkt så jag har en viss moral.
Inlägg #3: Postat: 2007-03-29 23:47:00
Uno Hansson
Visst är det som du skriver. Det som behövs - och som jag brukar tjata om så fort jag får chansen - är att konsumenterna snarast böpr organisera sig. Exempelvis genom att bli medlemmar hos EKO bestllarna eller som de heter här ekobestallarna.se
Inlägg #4: Postat: 2007-03-31 12:21:00
Viveca
Man får lägga några kronor extra på de varor man själv föredrar.Deras egna varor är några kronor billigare.Det är vi som bestämmer!
Det är dock konstigt att man på 2000-talet kan sälja massa varor med förtjockningsmedel,farliga färgmedel och härdade fetter osv,när kosten anses ha en betydande orsak till många sjukdomar.Bara för lite hållbarhet och konstistens!
Inlägg #5: Postat: 2007-04-02 09:31:00
Per W
Det är ju redan "enfald" vad gäller varumärken. De ägs ju redan av Unilever, Kraft, Nestlé m fl jättar.
Mångfalden som EVM hotar är en myt!!
Laddar...