Vad får bilen kosta?

Den här tråden diskuterar artikeln Vad får bilen kosta?.
Inlägg #1: Postat: 2007-04-02 16:05:00
Janne B
Får jag bjuda på en mycket ovanlig artikel för detta forum?
Inlägg #2: Postat: 2007-04-02 16:29:00
CimEfraimsson
Absolut. Tycker absolut den uppfyller kriterierna för att bli publicerad i det här forumet.
Inlägg #3: Postat: 2007-04-02 22:24:00
Leif-Arne
Detta med bilkostnader är en ruggig historia. Jag brukade använda bilinnehav som exempel då jag kärde ut kalkylering. En del blev rent kallsvettiga då vi börjae lägga ut kapitalkostnad, rep underhåll, försäkring osv. En del var rent kallsvettiga innan vi ens kommit fram till drivmedelskostnad.
Inlägg #4: Postat: 2007-04-03 00:57:00
Janne B
Trots min diakonala läggning så har jag läst biltidningar in masse hela livet, men har bara en nu. Jag har haft över 20 tyska,franska,engelska och svenska bilar.Även en holländsk DAF. Jag kände ett behov av att skriva av mig lite erfarenheter.
Inlägg #5: Postat: 2007-04-03 01:05:00
Janne B
Jag rekommenderar alla bilägare att gå till Konsumenteverkets sajt och bläddra till bilar och bilkalkyl. Där finns flera hundra bilmodeller/årsmodeller inprogramerade. Genom att sitta och ändra förutsättningarna kan man uppleva det som rena spelet att sitta en timme och jaga hundralappar. /Man kan göra jämförelser på Bilprovningens tester också.
Inlägg #6: Postat: 2007-04-03 19:05:00
CMO
Vi "förståndiga" bilköpare ska vara ytterst tacksamma att det finns "oförståndiga" bilköpare som tar smällen av värderaset på nybilar. Och så är det lite fult att indirekt döma ut en hel yrkeskår som "oärlig" tycker jag.
Inlägg #7: Postat: 2007-05-16 09:31:00
Janne B
BILISTEN är ett underligt SVT-program som gick i går kväll och kommer åter i kväll. Det leds av två personer som verkar rätt okunniga på området. Stor del av programtiden går åt till att visa bilder på bilar som tar olika kurvor...I går var det pinsamt då en bil för 200 000 kr skulle väljas. Då valde man en äldre BMW med V8 motor. En absolut superbil, som ny i dag skulle kosta ca 800 000 kr.
Inlägg #8: Postat: 2008-01-31 11:14:00
Janne B
Den berömde Bildoktorn satt i TVsofforna nyss och gav goda råd. Det bästa man kunde göra menade han var att köpa en 20 år gammal bil, för det exakt då som det blev lag om avgasrening. Bilarna från den tiden är enkla i sin grundkonstruktion och därmed billiga att underhålla. Bilen avgör i hög grad ett hushålls ekonomi.
Laddar...