Jehovas vittne-föräldrar - Far deras barn illa?

Den här tråden diskuterar artikeln Jehovas vittne-föräldrar - Far deras barn illa?.
Inlägg #1: Postat: 2007-03-23 15:48:00
Janne B
Ett bra sätt att börja en debatt om J V är nog att gå till deras officiella hemsida. Länk: watchtower.org Sedan går det nog att mkt om vad andra anser om dem. Det gör nog jag i helgen. Mycket bra att du tog upp frågan.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-24 05:52:00
Inger-Sofia
Om detta har jag många tankar..som jag behöver tid att formulera,för orden blir för många,för alla känslor,som tar plats...Det är ett hett och lite känsligt ämne,som man gärna vill skynda förbi,för svårt att greppa- ladda, med klarsynens lampa och rätt batteri,som håller att syna,även sina egna mörka vrår.Du skriver nära, och det du tar upp är viktigt att belysa,ur många synvinklar.Bra, artikel k.m.v
Inlägg #3: Postat: 2009-07-01 21:21:00
S.J. Koko
Min mor blev jehovas vittne och pga dem var jag och min brorsa tvungna att växa upp utan en pappa. de accepterar inte par som är sambo utan man ska vara gift. Då krävde dem att min morsa antingen övertygar farsan att gifta sig eller så skulle de bo isär. min mor var helt inne på att hon ville bli jehovas vittne så när min pappa vägrade gifta sig lämnade hon honom.det värsta är att efter femton år har hon gått ur kyrkan och har bara ångest och bortkastade år.
Inlägg #4: Postat: 2009-07-01 23:09:00
angus
Det viktiga för din mor är att inse att hon ska blicka framåt och använda varje dag till något bra för nutid o framtid, alla kan göra fel men när man väl upptäckt felet gäller det att inte använda tid till att ångra, det hjälper inte någon, men en stor kram ska hon ha, det hjälper allt o alla
Laddar...