|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-22 18:54:00
|
|
Karin Holmberg |
Jag tycker också synd om Göran Persson. Tänkte faktiskt just dom orden idag. *skakar hand*
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-22 18:58:00
|
|
Janne B |
Hela Sveriges journalistkår tycks just nu upptagen med frågan vad Figges produktion egentligen är för något. Tyvärr kan jag inte ge någon ledtråd/Jan Brunnegård
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-22 19:02:00
|
|
Janne B |
Gröning skriver:"Göran Persson är inte dum, men uppenbarligen en dålig strateg." Men själv ansåg att just strategi var hans främsta sida. Så illa kan det bli. /Instämmer helt i Grönings sista stycke.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-22 20:16:00
|
|
Sunny |
Jag har alltid tyckt illa om Perssons buffelmetoder men nu börjar jag snart säga som du : det är synd om honom!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-22 22:21:00
|
|
Janne B |
Storm här hade jag väntat efter programmet om Göran P. Men här är så tyst att jag nog kan sova nu.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-22 22:52:00
|
|
Joakim Steneberg |
"Gubbig och grabbig maktklick"?
Det skall väl då sättas mot världens "mest feministiska regering", med ett antal extrema anhängare til denna, och deras kontakter med ännu mer extrema feministers och dessas inflytande! Eva Lundgren, Roks, "socialt kön", kvotering, genusvetenskap och Gud vet allt.
AB:S Lotta Gröning är nog inte rätt person att analysera denna Persson.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-22 23:51:00
|
|
Uno Hansson |
Varför tycker ni synd om Göran Persson. DEt tycks inte gå någon nöd på honom. Jag förstår inte vad det var som ni hade förväntat er. Jag tycker programmet visar nästan precis vad jag hade förväntat. Möjligen är han mer öppenhjärtlig än förväntat, samtidigt som det naturligtvis kommer fram en del som man inte kände till, men ingenting alls sensationellet eller märkvärdigt tycker jag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-23 00:46:00
|
|
Uno Hansson |
"Samtidigt önskar man att politiker kunda tillåtas tala såhär fritt också när de är aktiva och med i matchen." Detta är ett citat som jag hittade på en blogg. Och att jag reagerade beror nog på att just det här sättet att prata även är något som jag själv alltid har saknat. Då hade nog ingen tyckt att den här tv-dokomentären var så unik.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-03-23 05:32:00
|
|
AlfVerner |
"en bild av sig själv som bekräftar alla fördomar." ...Nej, den bekräftar inga FÖRDOMAR, den bekräftar bara det som alla så väl visste. Göran Persson är som en leverfläck som tar all pigment från omgivningen och på samma sätt som andra omogna maktmänniskor så växer hybris och paranoia.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-03-23 08:28:00
|
|
Joakim Steneberg |
Lotta Gröning! Jag vet inte om jag gav ett förhastat omdöme om dig. Jag öppnar aldrig en tidning som så öppet hycklar om män som den du skriver i. Kanske hade jag fel. Om du är en mokraft på AB är det beundranssvärt.
Så jag frågar: Är du feminist eller extremdito? Inser du att dylikt kan skapa en gubbig eller ännu värre reaktioner, hos t.ex. marginaliserade män? Och således öka problemen?
Mvh Joakim Steneberg, kritiker av feminism och extremism
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-03-23 15:17:00
|
|
Mysan |
jepp såg hela dokumentären.Jag tror allt är sant.Hesmka sanningar kan man aldrig tala om i vårt land varför är det så?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-03-25 12:25:00
|
|
Janne B |
Public Service i morse kl 10.15 var verkligen en underbar Parodi på hela denna historia.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-03-25 23:28:00
|
|
Viveca |
Göran Persson har en självgod och narchisistisk stil.Mycket ut av det han berättat om andra kollegor är dock ärligt.Göran Persson har brister som alla vi andra men han är ingen leende idiot och kanske inte framstår som en trevlig person.Göran är en bildad man .tycker inte om hans politik,men om han är shysst är inte för mig så intressant i dokumentären.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-03-26 00:02:00
|
|
AlfVerner |
4 saker imponerar på mig:
1. Göran Persson okänslighet inför lanseringen av en "Mona Sahlineffekt" efter att själv ha "lämnat politiken. 2. Att han överhuvudtaget avslöjar sin hybris och paranoia, d v sänker förtroendet för politiker i allmännhet och sossar i synnerhet. .
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-03-26 19:56:00
|
|
Viveca |
Ja,jag har uppfattningen att Göran är en bildad person.Min mor växte upp i samma trakter som Göran och gick i samma årskull i vingåker och han var en klipsk pojke som jag får uppfattningen är bildad.
Ja,det är intressant att södermanland hade de sista atatarna på femtiotalet.Det brukar anses att det finns en ja-mentalitet i södermanland och det kan stämma.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-03-27 08:06:00
|
|
peter_ |
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-03-27 14:11:00
|
|
Janne B |
RIKSDAGEN tycks ha helt förlorat sin makt under Göran Perssons tid. Den nämns inte alls.Göran plockar ut och in ministrar som honom behagar, även om han uppfattar dem som märkliga, konstiga osv. Ja även lata. "Paggan har inte skrivit en enda artikel..."
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-03-27 15:42:00
|
|
Karin Holmberg |
Att ha mössan sådär, som en smurf, på huvudet - tycker jag var det MEST plumpa -av Göran Persson.
Man KAN inte låta den åka upp, på det där "Stig-Helmer" viset och se ut som en smurf.
Det ser SÅ töntigt ut!!
-så vet jag bara att töntiga doktorander och udda föreläsare på Teknis, har den mössan.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-03-29 04:48:00
|
|
Rogntudju |
Det finns uppenbarligen andra som det är mer synd om än GP...
|
| |