Det handlar om respekt för de homosexuella

Den här tråden diskuterar artikeln Det handlar om respekt för de homosexuella.
Inlägg #1: Postat: 2001-09-07 09:49:00
Stefan Holmqvist
Så en vänsterpartist anser att vänsterpartiet är vit som snö igen. Otippat.
Inlägg #2: Postat: 2001-09-07 10:20:00
Ramona Danlén
Om du tror att jag inte har respekt för de homosexuella har du fel.
Däremot är jag förvånad att du vill utesluta en präst på grund av hans trosuppfattning.
Inget idag levande parti har anhängare som ställer upp på alla partiets punkter! Det finns alltid något mer eller mindre som inte passar. Om du som förespråkare för ett vänster parti inte vill inse att homosexualitiet för väldigt många är en svår fråga då är du på fel plats.
Inlägg #3: Postat: 2001-09-07 22:55:00
Hammar
Det är knappast förvånande att vpk inte vill ha med han-vad-han-nu-hette-prästen att göra när nu hans värderingar kommit fram.

Vad som dock är lite läskigt är att de har så dålig koll att de sätter honom högt på vallistor.
Inlägg #4: Postat: 2001-09-08 22:44:00
Olle
Att ett kommunistiskt parti ställer upp i kyrkofullmäktigevalet, är svårt att förstå. Ännu svårare är det att förstå att en präst är medlem i ett sådant parti...
Inlägg #5: Postat: 2001-09-09 08:52:00
Juanita Zanetti
Hej, jag la en röst på ditt parti och kommer lägga en rödt till i det kommande valet. Kan du inte strunta I Ramona och skriva en artikel som berör dig?
Inlägg #6: Postat: 2001-09-10 18:42:00
Martin Rhedin
Jag bara undrar vad partipolitik över huvud taget har i en kyrka att göra??
Inlägg #7: Postat: 2001-09-10 21:07:00
Hugo Barklund
Big business för Gudrun, detta är kvinnan som Skriver sig i Skåne för att få schyst trak, myglar till sig en bostad i Gamla stan, anställer svart hemhjälp osv osv. De som blir lurade av henne få skylla sig själva! Rock on loosers!
Laddar...