Hundägare är ohälsosamma

Den här tråden diskuterar artikeln Hundägare är ohälsosamma.
Inlägg #1: Postat: 2007-05-07 23:39:00
Leif-Arne
Formulär 1A för en narcissist: 1 Se vilka debatter som verkar få uppmärksammhet 2 Skriv något riktigt provokativt, helst med uppenbara sakfel som någon ofelbart kommer att påpeka. Funkar i de flesta fall. Funkar det inte? , tja bättre lycka nästa gång. Kanske något elakt om Astrid Lindgre
Inlägg #2: Postat: 2007-05-08 10:46:00
Nicki
Jag har hundar och katter. Jag är högutbildad fil kand, går ibland när jag hinner på teater och museum. Jag luktar inte kattsand, inte heller min lägenhet luktar kattsand eftersom jag städar ofta, inklusive dammsuger upp katt- och hundhår. Ett par som jag känner som föder upp hundar och har ett 10-tal hemma är också högutbildade, mannen är utbildad pilot och utbildar sig nu till barnläkare, kvinnan går på juristlinjen.
Inlägg #3: Postat: 2007-05-08 11:04:00
Annie-Lee
Jag sitter hellre hemma och "luktar kattpiss", än är ensam och övergiven. Samtidigt har jag nu, när hunden varit sjuk, insett hur lite man rör på sig utan de dagliga långa promenaderna jag annars tar. Så det är alltså inte alls dags att krossa nån myt om de hurtiga hundägarna. Samtidigt är kärleken man får av djur ovärderlig, villkorslös.
Inlägg #4: Postat: 2007-05-08 12:47:00
Mats TCM
Hund och andra djurägare är väl precis som alla andra människor. Det finns väl "höga och låga" även där. Jag har dock aldrig förstått mig på en sak, när hundägare säger att: "jag måste ha en hund för att röra på sig, jag vill inte gå ensam". Må så vara, men varför inte lika gärna ta en promenad med sambon, grannen och ibland kan det faktiskt vara nyttigt att promenera ensam och få filosofera mycket i all sin ensamhet.
Inlägg #5: Postat: 2007-05-08 20:31:00
Sunny
Hm. Min psykiater är proffessor o har enormt lång tids erfarenhet för hon går emot de 80 nu.
Jag går på en av landets bästa hjärtkliniker: Globen Heart. På båda ställena skriver de ut en hund på en remiss: både de psykiskt sjuka o de hjärtsjuka blir märkbart friskare än den andra gruppen!
Inlägg #6: Postat: 2007-05-09 08:08:00
west-d
En rolig text, å visst finns det många av dessa du beskriver. Jag har de senaste 9 åren blivit lat å därför gått ner i hundstorlek.
Inlägg #7: Postat: 2007-05-09 10:57:00
Elvy
Detta var den fånigaste artikel, som jag hitintills har läst i sourze.
Laddar...