|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-19 00:22:00
|
|
Viveca |
Vad bra skrivet!Du satte mkt mitt i prick!Det är inte alls en dum ide att de två partier som har fått majoritet ska bilda regering oavsett blocksida och samarbeta.Finland har en annan historia med närliggande krig osv som har påverkat till en annan kultur i politik och företag.Kram.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-19 12:19:00
|
|
Daniel Wijk |
Någon som är ännu mer kväljande är att dom valde Mona. Den sämsta kandidaten tänkbara. Visst, jag tycker det är jättebra att hon arbetar med homofrågor men hon är så äckligt inställsam till allt och alla att man får sura uppstötningar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-19 12:53:00
|
|
Leif-Arne |
Nu tillhör inte jag dem som på åtskilliga år röstat s, vad jag inte förstår är hur man kan engagera sig i valet av en partiledare till ett parti man inte röstar på, felriktad energi liksom. Att s vill vinna val och vill regera ligger ju i sakens natur, vem ger sig in i politik för att förlora val.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-19 13:20:00
|
|
Varjager |
Vem av partierna kommer att bli först med att sänka antalet riksdagsledamöter från dagens 349 till 175? Klockren, men en fråga som aldrig kommer att bli aktuell. Fortsätt att skriva för dina artiklar är nästan alltid mitt i prick.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-19 18:11:00
|
|
Per W |
Finland är ett riktig bra exempel på dåligt fungerande demokrati: lågt valdeltagande, kändispolitiker och "samlingsregeringar" som tar död på debatten.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-19 18:15:00
|
|
Per W |
Ursäkta, vi har väl majoritetsregering i Sverige? Fyra borgerliga partier med en till viss del ensad politik. Förstår inte hur det skulle bli mer demokratiskt med s och m som är oense om mycket. olika ideologier, om Fransson hört talas om sånt?
|
| |