Killar, killar, killar

Den här tråden diskuterar artikeln Killar, killar, killar.
Inlägg #1: Postat: 2001-09-07 09:42:00
suz
jag undrar oxå ibland, varför så sarkastiska, eller till å med arga ?
en del killar läser in andra saker i mina texter och skriver sur svar och jag förstår inte varför, jag är INTE farlig, jag är bara kommunikativ : å jävligt snäll om jag får säja det själv, tror det är för starka gränsdragningar mellan könen, bra om vi kunde bara vara människor :
Inlägg #2: Postat: 2001-09-07 09:44:00
Marcus P
Vilka killar då? Åsyftas min artikel, kan jag upplysa om att den skrevs innan jag läst din. Dessutom har den inte egentligen med barnafödande att göra utan med biologism. Sådär, nu är jag garderad.
Inlägg #3: Postat: 2001-09-07 10:57:00
Stefan Holmqvist
"Vi kvinnor ska ju ha dessa moderskänslor som vi per automatik skall börja känna av då vi uppnått en viss ålder. Gud nåde om vi inte har det, då får vi kvickt gå och ställa oss vid skamvrån. För det är ju vår plikt att föda barn."
Det där säger mer om dig än om saken som debatteras. Du målar upp en generaliserad bild av folks mentalitet. Detta för att mer förvrängningar inte skall få plats.
Inlägg #4: Postat: 2001-09-10 17:19:00
Mattias Thorstensson
Min treori är att det i sann Darwinistisk anda helt enket är för artens fortlevnad. De honor kvinnor som tycker det är naturligt/ett måste att skaffa barn gör så samt uppmuntrar andra kvinnor runt sig att göra likadant.
Jag har också rent subjektivt observerat att de som är mest ihärdigt debatterar denna fråga är kvinnor. Så om ni vill göra detta till en jämställdhetsfråga - se då till att först ena leden på den ena sidan av könsbarriären.
Inlägg #5: Postat: 2001-09-12 16:08:00
JA Daulberg
ena sekunden är killarna sarkastiska nästa så heter att vi inte har lika mycket att förlora. Man tar sig för pannan över svartsynen som kommer i svallvågorna av fittstimmet. Hellre sarkastisk än genomsyrad av maskulinofobi.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-30 22:12:00
seven
Det finns inga korta strån att dra när man får ett välskapt barn tillsammans. Det visar bara att du inte förstått någonting om vad det är att ha barn. Det hade å andra sidan inte jag heller innan jag fick barn. Det är vist ordnat att om man inte kan eller vill få barn så kommer man aldrig att förstå vad man missar. För mig får du gärna låta bli att skaffa barn - men man kanske ska undvika att vara kategorisk i unga år.
Laddar...