|
Inlägg #1: Postat: 2007-03-16 22:33:00
|
|
GunnarL |
Mycket bra Anna Drangel!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-03-16 22:55:00
|
|
Franklin |
Klockrent. Jag håller med till 100 procent.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-03-17 00:17:00
|
|
anneskaner |
Så sannt. Det samhälle som förespråkas o vinner mark är att den som kan betala får sin service andra inte. Köerna till sjukhusen styrs av dem som kan betala o andra låter sig inte göra besvär. Det amerikanska samhälle som alla pratar om har en extremt dyr sjukvård även d privata, folk utan pengar måste se sina barn o anhöriga dö utan att få hjälp.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-03-17 00:17:00
|
|
anneskaner |
Självklart är den utvecklingen p väg i sverge utan att vi förstår. Långa köer idag innebär ingen kö i framtiden för att ytterst få har råd.
De nyliberala utgår från att alla är lika rika och tjänar lika, men deras sanna anda är att majoriteten tjänar inget eller nästan inget alls och fåringa pengar över. Vare sig till bostadsrätter eller sjukvård o annan social service.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-03-17 00:17:00
|
|
anneskaner |
De nyliberala kommer att bygga sina städer med murar och vakter mot dem som hotar deras lilla idyll,
Grattis ni som röstar på den förklädda högern och övriga borgerskapets lätta skynken,
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-03-17 09:59:00
|
|
Solen |
MER berömm :
Tilläggas bör att krisen börjat redan Nu tror jag.
Å för att klara den stundande recessionen /lågkonjukturen.så måste ju Reinefelt skära ännu mer i utgiftssidan.Brukar det ju heta.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-03-17 18:13:00
|
|
Erik Engberg |
Det känns kul att mina texter väcker tankar och engagemang. Jag tror att globaliseringen ger oss nya möjligheter. Sveriges export till Indien och Kina ökar till exempel dramatiskt just nu på grund av att de börjar få råd att köpa det vi säljer. Det kan vi tacka globaliseringen för.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-03-20 00:20:00
|
|
JEM |
Nä självklart, Anna Drangel, skall storebror staten bestämma allt. Minns hur jobbigt det blev för folk när vi plötsligt helt själva var tvungna att välja vart vi ville placera delar av vår framtida pension. Varför låta vuxna människor bestämma över sina egna liv?
|
| |