Alliansens ödesfråga

Den här tråden diskuterar artikeln Alliansens ödesfråga.
Inlägg #1: Postat: 2007-03-15 12:08:00
Leif-Arne
Frågan är om inte det mer motiverat med andra skattesänkningar som mer direkt har en tillväxtfrämjande effekt, arbetsgivare avgifter tex. Se hellre begränsningsreglerna.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-15 13:23:00
Stig
Främsta motivet för fastighetsskattens avskaffande är att trovärdigheten hos allianspartierna för de vallöften de gav ska stärkas A och O för deras fortsättning i regeringsställning. Gäller alla löften de gav men fastighetsskatten intar en särställning. Jag upplevde själv att samtliga borgerliga partiledare gav bestämda besked vid alla de stora möten som Skattebetalarnas Förening höll.
Inlägg #3: Postat: 2007-03-15 16:15:00
Janne B
Min erfarenhet är att en regering har rätt stor frihet att göra oväntade saker bara de kan förklara Varför de gör det. Här har nog Alliansen misslyckats en del. Sedan måste begreppet Allians hålla lika högt nu som före valet, så det inte bara ser ut som ett Valtrix.
Inlägg #4: Postat: 2007-03-15 16:18:00
Janne B
Jag har inget emot att Ullenhag och andra offenligt diskuterar socialliberalism och vem som är bäst på det. Bättre med öppenhet än ilska internt. Prata på bara. Men håll en god och vänskaplig ton och ett språk som alla förstår. // Jag tycker att den avgående regeringen blev allt öppnare med åren. Heder åt den!
Laddar...