Män är som djur

Den här tråden diskuterar artikeln Män är som djur.
Inlägg #1: Postat: 2007-03-08 07:16:00
grim
haha ironi på årets mest onödiga dag. Kul.
Inlägg #2: Postat: 2007-03-08 07:50:00
Inger-Sofia
Läst...återkommer, :
Inlägg #3: Postat: 2007-03-08 10:10:00
Joakim Steneberg
Manliga svenska journalister är förvisso en samling mähän, de kvinnliga diton veritabla hycklerskor.
Och folket i denna fråga är inget annat än en fårskock som knappt säger ens bähä. Men värst är politikerna, främst de fega feminissarna!
Resultat: Könsklyftor och världens flesta skilsmässor och ensamstående!
Inlägg #4: Postat: 2007-03-08 10:38:00
Leif-Arne
Jösses bitterheten står som spön i backen. Själv håller jag med glädje upp dörren för kvinnor, lika så drar ut stolen etc, lite stil tycker jag hör till. Jag ger alla kvinnor en hyllning idag, även de få som bittrar sig för de kan behöva det.
Inlägg #5: Postat: 2007-03-08 11:54:00
Franklin
Den här texten var riktigt jävla rolig. Mycket fyndigt och kul skrivet. Och rätt! Frågan är ju bara om vi kan skylla dessa saker på kvinnor och/eller feminister. Förmodligen är det ju vårt egna fel. Det är ju vi själva som accepterar att bli behandlade som hundar.
Inlägg #6: Postat: 2007-03-08 19:32:00
Ramona Fransson
Jösses, du har rätt! Män är djur. En kvinna behöver fyra djur: En tiger i sängen, en Jaguar på gatan, en mink över axlarna och slutligen en åsna som betalar. Hahahaha!
Inlägg #7: Postat: 2007-03-09 00:20:00
Sunny
Jag erkänner att jag kallat mina män för djur!
Gosenalle, gullegris , min lilla kanin o andra liknande saker!
För även om jag älskar mina husdjur av hela mitt hjärta så är gubbarna det allra gosigaste jag har!
Inlägg #8: Postat: 2007-03-09 09:38:00
Janne B
Män de är ena riktiga djur/ Då de uppträder som en tjur/ Men vad skulle någon vinna/På att de uppträdde som en kvinna?
Inlägg #9: Postat: 2007-03-09 12:21:00
Karin Holmberg
Stervonismen kan man också ansluta sig till,
som kvinna Kurser på stervaskolor i Ryssland!
Deras feminism går ut på att använda sin kvinnlighet för att få makt och inflytande över män! :-
Inlägg #10: Postat: 2007-03-09 12:22:00
Eleni Schmidt
Ja oh vad synd det är om alla män! Särskilt om alla stackars små mansgrisar, som du.
Det kan verkligen inte vara lätt att ha de mest välbetalna jobben, vara mest representerade i styrelser osv. Men ta det lungt. Det är inte alls säkert att alla kvinnor uppfattar dig som en man. Det är nämligen högst omanligt att gnälla och tycka synd om sig själv.
Inlägg #11: Postat: 2007-03-09 22:45:00
Urban
Elenis kommentar: "Det är inte alls säkert att alla kvinnor uppfattar dig som en man. Det är nämligen högst omanligt att gnälla och tycka synd om sig själv" måste vara den största missuppfattning jag läst här på Sourze. Tror du att jag tycker det är viktigt att framstå som "en man" för kvinnor?! Och att gnälla och tycka synd om sig själv; är det ett kvinnligt privilegium? Jag sitter gärna och gnäller och är en riktig kärring, just för att slippa utnyttjas på det sätt jag beskriver.
Inlägg #12: Postat: 2007-03-10 14:20:00
Inger-Sofia
Hej urban,när jag läste din text första ggr.trodde jag att du skämtade.Att det var en satirisk karikatyr,över vårt fastlåsta könstänkande.Men då jag läste dina kom.insåg jag att du menade ALLVAR.Våra "könspajkastningar" mot varandra förbrukar bara vår energi,slösar,tar inte tillvara på de resurser vi har.Att användas, till förändringsarbete.Det kryllar av grrr,gnägg,muu,bää,pip i din elstängselförsedda hage.
Inlägg #13: Postat: 2007-03-11 17:12:00
Thomas L. Aabo
Mycket bra artikel.
Inlägg #14: Postat: 2007-03-14 21:06:00
Karin Holmberg
Ni är förvirrade för att ni håller på att förlora makt.
Det sa Zanyar Adami igår i "SVT:s "Argument". Så nu vet ni det!!
Tar de med flit in rent usla debattörer som företräder den sidan som inte är politisk korrekt.
Motdebattören till Zanyar och den andra manliga feministen, var Ensam, och inte särskilt skicklig! :-o
Laddar...