Flera medarbetare hos Situation Sthlm döda

Den här tråden diskuterar artikeln Flera medarbetare hos Situation Sthlm döda.
Inlägg #1: Postat: 2007-03-04 16:23:00
Inger-Sofia
Det är rent ut sagt för jäkligt,att detta skall kunna ske.Du har delgett oss en verklighet i en välskriven artikel som upprört, Tack
Inlägg #2: Postat: 2007-03-04 16:45:00
Ramona Fransson
När jag åker in till Göteborg, köper jag Faktum, motsvarigheten till Stockholms tidning, jag lägger enbart pengar till Frälsningsarmén och skulle vilja kasta ut samtliga politiker, oavsett färg, på gatan för att se hur de skulle klara sig, under en månads tid. Då jävlar skulle du få se på raketfart!
Inlägg #3: Postat: 2007-03-04 17:10:00
Inger-Sofia
Bra ideR.,jag ansluter mig,och hjälper till, att kasta ut politikerna till verkligheten,En- dom inte vet ett dugg om.. och knappast skulle klara av att vistas i ,mer än max 10 min-oavsett färg,Då får vi samtidigt reda på-i det karga klimatatet,vilken färg, som är färgäkta,eller ej.
Inlägg #4: Postat: 2007-03-04 17:26:00
gunilla122
Hemlösa måste självklart få egna lägenheter, och det snabbt. De som behöver stöd måste självklart få det, men ändå få ha ett eget hem att bo i. Massor av människor som har tex personlig assistent eller hemtjänst bor i egna lägenheter, Alla har rätt till ett eget hem!
Inlägg #5: Postat: 2007-03-04 17:35:00
Franklin
Mycket bra artikel. För mig är denna cirkus med de hemlösa absurd och frånstötande. Jag vänder mig med kraft emot den politik som nu förs där man vräker missbrukare som lyckats få bostad om de råkar falla för knarket igen. Det förbättrar inget. Det är en politik skapad av inkompetenta idioter.
Inlägg #6: Postat: 2007-03-04 21:21:00
Sunny
En angelägen artikel!!!
När jag var mycket ung o hemlös trodde jag att i ett framtida Sverige så skulle detta vara ett okänt fenomen!
När jag fick en plats på frälsningsarmens härbärge i Oslo där jag jobbade skift på Freja samma som Marabou var problemet att allt man ägde blev stulet i de stora sovsalarna! Man fick sova på sin extra kläder o dra hela bohaget med sig till jobbet!
Kunde man inte betala i förskott åkte man ut!
Inlägg #7: Postat: 2008-09-27 23:21:00
lasse sonneberg
Det rolf nilsson skriver är inte sant. mina kollegor som har dött har dött av sjukdommar endast någon av överdos så jag tycker att herr nilsson ska ta reda på sanningen istället för att gissa sig till orsaken för dödsfallen.jag kan också tala om att han är väldigt illa omtyckt av försäljarna på situation sthlm för sina osanna skriverier om oss som säljer situation stockholm.hoss oss har inte hans förening några medlemmar.rolf nilsson ska inte sitta som ordförande i den förening han representerar för han har bostad .han går emot sina egna stadgar. tack för ordet. lasse sonneberg
Laddar...