Jag ville inte heller ha barn

Den här tråden diskuterar artikeln Jag ville inte heller ha barn.
Inlägg #1: Postat: 2001-09-05 13:38:00
Chrille
Kanonbra!!!! Det är mycket kvar av livet när man är 22 .
Inlägg #2: Postat: 2001-09-05 16:22:00
Klaudia Bolmvi
Vad glad jag blev när jag läste din senaste artikel! Och jag har varit av precis samma åsikt som du, tills jag för drygt ett år sedan träffade pappan till det barn som jag idag bär i mig. Jag är glad för din skull att du inte höll kvar vid din ursprungliga åsikt bara av envishet. Jag hoppas att du kommer att hålla kvar vid denna nya insikt och får ta del av samma underbara erfarenhet som jag och så många andra går igenom.
/Klaudia
Inlägg #3: Postat: 2001-09-05 18:24:00
Camilla
Vad härligt! Du säger med några rader allt som jag vill förklara, men kan inte. TACK.
Inlägg #4: Postat: 2001-09-05 19:14:00
Frank
22-åringar vill inte ha barn - so what? Det är väl som det alltid har varit, med den skillnaden att de omtalade överåriga tonåringarna har större inflytande över samtalsagendan numera än på Alvas tid. Men att tro att 22-åringars syn på på befolkningsfrågan skulle vara representativ? Nä.
Inlägg #5: Postat: 2001-09-05 19:48:00
Anna
Okej, jag är 33 och känner fortfarande som du när du var 22. Ingen biologisk klocka här inte.
Inlägg #6: Postat: 2001-09-08 03:11:00
Daniel
Människor som säger att det inte vill ha barn brukar rättfärdiga det med att de vill ha frihet och möjligheten till personlig utveckling. Barn kan aldrig inskränka på friheten, könsrollerna som följer med att skaffa barn kan. För att inte tala om vad dessa människor går miste om i fråga om personlig utveckling.
Jag tycker synd om dem.
Laddar...