|
Inlägg #1: Postat: 2007-02-23 06:59:00
|
|
peter_ |
Povel Ramel är en av våra bästa, mest kreativa och begåvade underhållare någonsin. Varför ger du dig på honom så här?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-23 10:36:00
|
|
Marja |
Jag har heller aldrig förstått hans storhet. Det är väl inte mer finess än Stefan och Christer. Bara att han ser roligare ut och är gammal. Tacka vet jag Robert Gustavsson.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-23 18:13:00
|
|
Franklin |
Det här var fanimej riktigt roligt. När jag läser din text så inser jag plötsligt att jag aldrig gillat Povel Ramels texter eller hans musik. Nämn en enda sång/visa som är riktigt bra och som exempelvis kan mäta sig med andra storheter från hans era. Jag kommer inte på en enda.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-23 18:22:00
|
|
Mats TCM |
Är det någon som är kraftigt överskattad så är det väl Robert Gustafsson! Tycker han jämt tramsar och flamsar i TV:n! Var inte han med i det där gapiga och hysteriska Parlementet? Usch, jag blir så trött på det där gapiga flamset, bara tröttsamt i längden. Tacka vet jag Claes Eriksson Galenskaparna! Vem minns inte "I väntan på nästa OS"? Dessutom så är han vänster vilket ger honom ytterligare pluspoäng i min bedömning av hans humor!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-23 21:35:00
|
|
arga gubben |
Undertecknad som är betydligt mycket äldre än en del kids som skriver här och alltså har en mera övergripande och korrekt koll på verkligheten, kan meddela att jag lyssnat igenom en bunt cd-skivor med samlade verk från 50-talet och framåt. Mitt betyg: Lysande språkkänsla, skön swing och dessutom rolig. Storhetstiden inföll under 50-70 talet. P. Ramel har en stor bunt outstanding classics
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-25 10:16:00
|
|
Ulla Forselles |
Povel Ramel är en outstanding underhållare som möjligen bara slås på fingrarna av Hasse och Tage. Knäpp igen Olav!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-02-25 14:54:00
|
|
p304lea |
I motsats till Olav ska jag nog komma med ett seriöst inlägg.
Povel är en av detta lands största underhållare genom tiderna och kommer att bli ihågkommern för evigt, tillsammans med Karl Gerhard och HasseåTage.
Povels bredd är enorm, författare, kompositör, pianist, parodiker, satiriker, poet etc. Sedan 40-talet har han förnyat både radiounderhållning och svensk revykonst. I alla tider har han samlat storpublik, till och med nu när han, nästan 85 år gammal, begår sin Povel á la carte.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-02-27 09:28:00
|
|
andersabom |
För mig är detta ett märkligt påhopp! Man behöver ju inte gilla Povel, men finns det någon anledning att visa sitt dåliga omdöme genom att hacka ner på honom? För mig är han en av de stora, bl.a för att han vågat - och vågar! - släppa loss, ibland blir det genialt, ibland mindre lyckat. Smått, lågt och meningslöst att angripa honom.
Anders Åbom
|
| |