Den galna laxresan

Den här tråden diskuterar artikeln Den galna laxresan.
Inlägg #1: Postat: 2007-02-20 21:05:00
Elina
Kött från Brasilien är ett annat sattyg, men på rå kött finns i alla fall urspruksland så vi kan slippa köpa det.
Fiskpinnar kör samma resa som laxen. Köp inte det!
Inlägg #2: Postat: 2007-02-20 21:11:00
Mats TCM
Får jag bjuda på en cigg?
Inlägg #3: Postat: 2007-02-20 21:13:00
Mats TCM
Eller källvatten från Nya Zeeland! Hur i h-lvete kan man vara så dum i huve så att man köper vatten från andra sidan jorden, vilket är en stor trend nuförtiden när Sverige har ett av världens bästa kranvatten efter Island. Billigt dessutom, gott och lättillgängligt. Hur tänker människor egentligen? Drick kranvatten!
Inlägg #4: Postat: 2007-02-20 21:16:00
Mats TCM
Jag noterar ibland specifikt i matvarubutiker att småbarnsmammor som ofta har det lite knapert köper vatten på flaska åt familjen. Varför det? Literpriset är ju helt absurt! Gå hem och fyll upp en tillbringare med kallt, fräscht och gott kranvatten istället. Lika nyttigt men mycket billigare! Den här vatten på flaska trenden är helt vansinnig. Forskare är också eniga: drick kranvatten, vatten på flaska är i princip inte nyttigare.
Inlägg #5: Postat: 2007-02-21 07:45:00
askensten
Ja, Mats, flaskvatten är bland det onödigaste. Om kranvattnet inte duger och man känner sig tvingad att köpa vatten på flaska så gäller det att köpa svenst vatten. Det har förhoppningsvis inte var i Bangkok och vänt...
Åke
Inlägg #6: Postat: 2007-02-21 19:57:00
Joakim_J
Alla dessa transporter jorden runt med vår mat är något av det mest sinnessjuka jag kan tänka mig. I mänsklighetens namn måste detta vansinne upphöra omgående. Men chansen är väl tyvärr minimal. Vi människor går mot vår egen undergång, och den kommer vi att fixa själva.
Laddar...