Visa mjukporr i SVT och TV4!

Den här tråden diskuterar artikeln Visa mjukporr i SVT och TV4!.
Inlägg #1: Postat: 2007-02-15 23:39:00
Joakim Steneberg
Det har redan skett! Sexologen Malena Ivarsson hade ett program som hette "Fräcka fredag" för kanske 10 år sedan i SVT. Med mjukporrfilmer, och lite mjukisfeminism var det väl också. Kanske därför det fick läggas ner. Männen tröttnade nog på pekpinnarna.
Inlägg #2: Postat: 2007-02-16 11:29:00
Anna Drangel
Det är väl en fin tanke om nu mjukporr skulle vara så mycket mer jämställd än hårdporr.

Du kan titta på vilken kärleksrulle som helst speciellt typ de ungdomssåpor som går på em på 3:an och 4:an för att inse att könsrollerna är lika fastcementerade som man anklagat sossarna vara i Sverige. Det är helt enkelt väldigt stereotypa bilder som ges, vare sig det är mjukporr eller hårdporr.
Inlägg #3: Postat: 2007-02-17 18:23:00
tyckerjag
Ja, för man måste ju ha porr. Det funkar ju inte annars. *ironi*
Inlägg #4: Postat: 2007-02-18 18:21:00
Mysan
Jepp de flesta män är störda på krogen som man träffar:De kan klä ut sig i kvinnorkläder eller de vill bara ha sex 1 timme men inga känslor eller bara ett kk. Varifrån kommer den sexundervisningen kan man ju undra? Det behövs något annart än sexinspektörerna frågan är bara vad?
Inlägg #5: Postat: 2007-02-25 01:32:00
StaffanH
Efter att ha funderat ett tag över din artikel inser jag att du faktiskt har en poäng här och var. Om inte annat sänder UR vissa program sent om kvällarna. De kanske skulle läsa din artikel och försöka göra något kreativt och bra av det. Framför allt tror jag att program gjorda på rätt sätt vrider utvecklingen i positiv riktning.
Inlägg #6: Postat: 2007-02-25 07:51:00
Inger-Sofia
God Söndagsmorgon.Som jag ser det, är det inte sex,som sådant, vi behöver prata med våra ungdomar om, utan om relationer,känslor,olikheter,respekt,till andra,oss själva.att ge/ta oss tid att "snacka"om livet.det är sällan sexet som är det största problemet,utan hur vi mår,vilka "inre bilder" vi har om sex ,samspel,könstänkande,hur öppna/ärliga vi vågar vara om oss själva..som avspeglar sig i våra sexmöten..
Laddar...