Inlägg #1: Postat: 2007-02-14 01:38:00
|
Per Hagman |
Hyggligt intressant artikel på temat kvinnors "särställning" i samhället.
Samtidigt en smula problemfixerad et massargumentativ.
I övrigt håller jag med om att påtalad form av sexlek är en aning perveterad.
Trots, att sexologen Maleeena tror att kvinnans G punkt är det samma som analsfinkterns slutmuskel.
Skulle gärna se en kort artikel av författaren om utnyttjande av mannen i samhället och olika kulturer.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-02-14 05:11:00
|
susanna s |
Det kanske är så att män i högre utsträckning söker sig till välavlönande yrken därför att de värderar pengar mer medan kvinnor sker ig till de yrken som de helst vill jobba med oavsett löneläget. När det gäller sex s låt folkha sex som dom vill blanda dig inte i.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-02-14 07:33:00
|
peter_ |
Ni är fullkomligt otroliga! Ni har fått mata på med er tillspetsade propaganda, uppbackade både av politiker och massmedia, så att ni själa tror på den. "Till och med femtiotalet var fysisk misshandel vardag för merparten av kvinnorna. " Är du galen?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-02-14 08:33:00
|
Joakim Steneberg |
Den självuppfyllande profetian? Eller nästa: "Sex är en kvinnofälla?"
Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-02-14 08:34:00
|
peter_ |
Vilka syftar du på? Mig, Janne B Unto, Steno, Leif-Arne, Mats TCM, Franklin? Någon annan här? Din far, morfar, farfar, dina bröder, dina pojkvänner? Du som är utbildad socionom, hade dina feministiska teorier stöd i din utbildning? Kan du nämna någon bok ni använt i undervisningen?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-02-14 09:29:00
|
Inger-Sofia |
Det är ju nästan samma innehåll som i din förra artikel,bara några små justeringar Dessa, dina enögda,ensidiga tankelåsningar gör mig dock fundersam. VARFÖR?? VAD LIGGER BAKOM??Provokation??..jag gav dig då som råd att putsa dina glasögon,nu tror jag nog att mitt råd blir , att du behöver byta ut dom , till nya.sen tycker jag att DU nervärderar kvinnan oxså ,som om hon vore en icke tänkande,handlande ,vuxen individ..
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-02-14 10:48:00
|
Franklin |
Personligen måste jag nog erkänna att jag också föredrar trekant framför rökruta.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-02-14 11:07:00
|
yendor |
Frågar mig hur Carnita förklarar att den största fetishen ibland män är dominerande kvinnor. En annan liten punkt som jag tror kan behöva nämnas är att enligt statestik mellan 1938-1963 att 28 av gifta kvinnor och 11 av gifta hade haft analsex. I en undersökning 1996 så hade 20 av kvinnor att de haft analsex.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-02-14 11:30:00
|
Mysan |
I 40 års åldern finns det inte mycket män kvar och då får man ta vad man får.Ang analsex så är det bara att säga NEJ!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-02-14 12:01:00
|
grim |
OJOJOJ...!! Martyrskapet togs till oanade höjder i denna artikeln.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-02-14 14:39:00
|
Marcus |
*ler* vad du än gör så kom inte och säg hur det är att vara man, vad vi drömmer om, vad vi är rädda för och hur vi tänker. För det vet du overhuvudtaget inget om :-
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-02-14 16:32:00
|
myrboa |
Anal-sex en kvinnofälla!!!!!! ???? Kvinno-fällan ligger väl mer i om vi tror på vad en kvinna: Förväntas vara/göra.Förväntas se ut.Man ser det man förväntas se.Ser det man väljer att se.
Vem? Vad? För-väntar?Vad förväntas? Jisses!!! Vilka förlegade fördomar du envisas med att traggla om.Du försöker göra en lögn till en sanning genom att upprepa den tillräckligt många gånger.Förlegat!!! A-L
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-02-14 16:41:00
|
myrboa |
Tycker att du försöker cementera gamla uttjänta könsroller,göra sexualiteten till siffror,till klasskillnader.Vet du vad.. Sexualiteten är värd så mycket mer än så.Kom igen!
Anna-lena
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-02-14 16:43:00
|
Inger-Sofia |
Hej myrboa.jag hörde att det small,förstod att det var du ,då du skjuter dina skott med rak "pipa"...det där om att upprepa lögnen..bra.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-02-14 16:52:00
|
myrboa |
Hahaha!!! Ja du inte ofta jag laddar bössan,men nu du jäklarns.Det var så nedvärderande av både män ock kvinnor..så fördummande att jag bara inte kunde hålla fingrarna i styr.Sexualiteten som kan vara så*skrattig*fnissig*mysig*extatisk*himlasrormade*som ett stilla vårregn*som blixt och dunder* Ensidig är då inte sexualiteten.Nu har jag laddat ur...A-L
|
|
Inlägg #16: Postat: 2007-02-14 18:14:00
|
Bong |
Bra artikel!
Det är många som klagar på artikeln men faktum är att det är många som jobbar på ungdomsmottagningar som vittnar om att unga kvinnor förväntas ställa upp på "avancerad sex". Det är bara att surfa in på thepiratebay.org och ladda ner valfritt antal porrfilmer för att se varifrån tonåriga pojkar får sin syn på sex ifrån.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2007-02-14 18:52:00
|
Mats TCM |
Hade inte ens tänkt på det här med analsex! Jag är tämligen ointresserad av sex över lag. Men tjejer gillar jag ändå. Fast på ett annat sätt. Jag gillar att snacka om allt mellan himmel och jord med tjejer. Laga mat, gå på bio, teater, dricka te, spela badminton, lyssna på musik. Men analsex: NEJ TACK!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2007-02-14 18:57:00
|
Mats TCM |
Att hålla en tjej i handen räcker gott och väl för mig! Inga penetreringar i en massa konstiga hål! Tänk vad mycket, mycket mer man får ut i umgänget med en tjej genom att bara umgås på ett naturligt sätt istället för att ha massa konstiga sexvanor. Vill man bygga upp en seriös relation med en kvinna skall man satsa på samtal och inte sex!
|
|
Inlägg #19: Postat: 2007-02-14 21:10:00
|
Sunny |
Hmm-
Man får väl säga nej tack?
Jag testade analsex när det blev så väldigt inne för man vill ju inte gå miste om någonting men det var bara inget för mig.
End of story.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2007-02-14 23:31:00
|
angus |
Jag respekterar mycket som du säger, t ex om trasiga tonåringar, men lusten till analsex är nog större än du tror hos kvinnor, när en av mina bröder flyttade hem till Canada för c a 15 år sen och han fortfarande hade ett uteliv, var det allt som oftast tjejer som frågade om det var sant att man var så frigjord som det sades i Sverige, och önskemål om analsex återkom mycket ofta.
|
|