Mest hatade salladsbaren till salu - Vi tar den!

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2007-02-13 10:24:00
Uno Hansson
När blev det ett lagbrott att INTE vilja vara medlem av en förening? När blev det ett lagbrott att INTE vilja teckna avtal med en tredjepart som inte har dygg med andras avtal att göra? Varför vill du inte värna om mänskliga individers frihet och rättigheter?
Inlägg #2: Postat: 2007-02-13 10:40:00
Janne B
Solen/ Har du presenterat dig en del här och jag missat det. Eller vill du vara anonym? Det är ju din rätt i så fall.
Inlägg #3: Postat: 2007-02-13 11:54:00
Solen
Janne B jag vill inte diskutera med åsiktspoliser som du.Övriga människor på sourze pratar jag dock gärna med.
Frågan var ställd till Monika eftersom hon funderar på att ta över.
Inlägg #4: Postat: 2007-02-13 13:55:00
Elina
Ang.3/ Janne, trodde du var pensionär och dessutom snällare och ärligare än de flesta. Jag tror nog att jag har kvar den åsikten även i fortsättningen.
Inlägg #5: Postat: 2007-02-13 13:59:00
Leif-Arne
1 Paradoxen är att kollektivavtal inte har något med lag att göra. Risken är att om systemet med förhandlade kollektivavtal havererar, så kommer det att ersättas av något annat, kanske lag om minimiregler pensions förmåner , försäkringar etc. Om det är bättre?, nja, mer planekonomi iallafall.
Inlägg #6: Postat: 2007-02-13 14:01:00
Leif-Arne
4 Janne är en snäll person, att han näpser de som är antisemiter på riktigt ändrar inte den saken. Kolla upp Solens utläggningar om judar i en del andra trådar så får du en direkt flashback av trettiotalsretorik.
Inlägg #7: Postat: 2007-02-13 14:22:00
Janne B
Hur ska vi ställa oss till dagens nyhet:
-Granskningsarvoden
- Det är inte tillåtet för LO-förbundet Byggnads att ta ut avgifter från oorganiserade byggarbetare. Det slår Europadomstolen fast i en dom idag. // SVT tog upp saken i går kväll. SR tar upp det efter kl 1600 i dag// Inte enkelt men viktigt att fundera på.
Inlägg #8: Postat: 2007-02-13 14:26:00
Janne B
6 Leif-Arne/ Nog kan jag misslyckas med en formulering men jag har ganska lätt för att be om ursäkt och ändra mig. Under fyra år här har jag beskyllts för att vara rena mesen flera ggr ,men också flera gånger för att ha curage. Min artikel i dag om hälare har tillkommit efter lite samråd med anhöriga.Jag får ofta rara mail hem.
Inlägg #9: Postat: 2007-02-13 15:42:00
Leif-Arne
7 Just granskningsarvodena är en skvader. En slags extra fackavgift. Vad jag känner till unik för Byggnads. Hittintills inte så ifrågasatt av byggubbarna då förbundet generellt sätt varit framgångsrika i att förhandla bra avtal. Något som HRF inte varit.
Inlägg #10: Postat: 2007-02-13 15:49:00
Janne B
När jag hörde om detta för några månader sedan hävdade flera lönekontor att de Aldrig blivit granskade av Byggnads. Inte en telefonsignal, inte ett brev. I Svt i går så såg jag ca fem pärmar med "Granskning" på ryggen. Inte mkt efter 20 ? års arbete. Jag tror att det är väldigt mkt "luft" i detta. Byggnads kan inte bevisa att de använt pengarna för sitt stadgade ändamål. Varken i går eller för några månader sedan! Samtidigt är ju facket helt nödvändigt. Ett genomlyst och ärligt fack.
Inlägg #11: Postat: 2007-02-13 16:01:00
Jan E
Leif-A frågar hur vi ska ställa oss till nyheten om granskningsarvodena. Vad är det för en fråga?! Vi ska självklart vara glada över att Europadomstolen sätter P för idiotin! Att ta ut en avgift av icke organiserad arbetskraft och påstå att man gör det för att hålla koll på att lönevillkoren är sjysta är ju rena lurendrejeriet. Och det är märkligt att de som tvingats betala denna avgift ska behöva gå till Europadomstolen för att få detta bekräftat.
Inlägg #12: Postat: 2007-02-13 16:01:00
Jan E
Precis som i fallet med salladsbaren så ska facket ge fullständigt jävulen i andra än sina egna medlemmar.
Inlägg #13: Postat: 2007-02-13 16:01:00
Jan E
Janne, visst behövs facket. Men facket har klara attitydproblem. Man har helt enkelt blivit maktberusad och agerar som en stat i staten. Det är dags att ändra på det. Läs Hanne Kjöller idag: Länk: dn.se
Inlägg #14: Postat: 2007-02-13 16:23:00
Leif-Arne
12 Salladsbaren var en medial katastrof för HRF. Man skall nog ha varit i branscken för att veta hur utlämnade restauranganställda kan vara. Men en blockad är egentligen inget annat än ett, om än klumpigt, sätt försöka vinna stöd för en konflikt. Att informera förbipasserande är en demokratisk rättighet, att gå över gränsen till ofredande olagligt.
Inlägg #15: Postat: 2007-02-13 16:26:00
Leif-Arne
Nog vet jag fack som är mäktigare än HRF, som har potenta konfliktmedel och inflytande. Att sända ut personal till en blockad visar inte på hur stor makt HRF har, utan hur liten.
Inlägg #16: Postat: 2007-02-13 16:28:00
Leif-Arne
Just beteknande att ett förbund med makt Byggnadslyckats utaxera en extra medlemmsavgift från arbetsgivarna, medan ett utan HRF makt får promenera utanför på trottoaren.
Inlägg #17: Postat: 2007-02-13 19:03:00
Solen
MASSOR med borgare är judar !!!
ÄR det sååå svårt att fatta !!!!!!!!!!!!
Hursom så är Janne B en åsiktsgestapo.finns regler mot sånna också.Borde igentligen anmäla idioten som kallar mej antisemit.
Inlägg #18: Postat: 2007-02-13 19:05:00
Solen
AntisemitDvs anti judar då.
Villket blir förtal !
Det finns bra judar och så finns det ohälsosamt starkt inflytande möjligen via media som mestadels ägs av ? Fast det fick man ju inte diskutera innan förolämpningarna haglade
Inlägg #19: Postat: 2007-02-13 19:08:00
Solen
Påstående minst hälften av media borde ägas av andra intressenter så inte vissa gruppers dominans över media blir för starkt.Typ nåt sånt hadde varit givande att diskutera.
Fast nu har vi ju bara borgarpropaganda i Sverige.Villket kanske inte är så bra.
Inlägg #20: Postat: 2007-02-13 19:12:00
Solen
Fast som borgare ,tycker ni säkert det är jättebra att dom flesta medier i Sverige ägs av borgare.
som bara råkas bestå mestadels av...Nåväl skit i det ämnet då.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...