Marie Lindberg - därför är hon så bra

Den här tråden diskuterar artikeln Marie Lindberg - därför är hon så bra.
Inlägg #1: Postat: 2007-02-12 13:59:00
Janne B
Ja då är det bara att hoppas att "den där lilla skolfröken" inte går någon kurs i hur man ska handskas med journalister. Hon känns som ett reningsbad efter rosingar etc.. Katarsis!
Inlägg #2: Postat: 2007-02-12 14:53:00
Unto S
”Förpackningen” Marie Lindberg har stora chanser i finalen i Helsingförs hoppas verkligen att hon kommer dit. Hennes ”förpackning” är redan väl etablerad och mycket populär i Europa, både i öst och i väst. Nämligen – Nana Mouskouri – denna grekiska sångerska som har underhållit Europa i decennier infört i ”svarta brillor”, mörkt hår, bruna ögon, klädd i tilltalande kläder och hennes lite melankoliska sångstil.
Inlägg #3: Postat: 2007-02-12 18:06:00
GunnarL
När Du skriver om musik Billy, så är det ett proffs som talar - riktigt roligt att läsa faktiskt! Jag hoppas att hon vinner i Globen. Sen kanske låten inte är så unik, men kombinationen låt/sångerska var underbart fin!
Inlägg #4: Postat: 2007-02-14 00:07:00
Karin Holmberg
Det var att hennes feministiska utseende som gick hem. :-D
Skoja bara!
Nä, det är bra att du tror på individualiteten som framgångskocept, Billy!
Det tror jag också. Till kotrast mot alla stackars sönderstylade artister, som kan vara "nog så duktiga", men tyvärr...
Inlägg #5: Postat: 2007-02-17 17:31:00
arga gubben
Jag fattar ingenting! Jag var i ett annat rum och hörde från teven någon som sjöng rejält orent. Är det skämt eller parodi?
Nu har jag blivit informerad om att det är OK att sjunga lite falskt. Nästa logiska steg blir då att det är OK att spela med ostämda instrument. Därmed blir musikupplevelsen fulländad!!
Fast låten var det väl inget fel på? I detta sammanhang har vi inte så höga krav.
Laddar...