Kräv avtal för att få skaffa barn

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-02-09 13:50:00
Leif-Arne
19 Som gammal Mf så använder du väl knappast så överlastade texter för att få fram ett budskap, hur många tror du läser hela till slut. Därför var min kommentar relevant, om än du desverre kände dig trampad på tårna.
Inlägg #22: Postat: 2007-02-09 14:03:00
Leif-Arne
Analogt, förutom mitt inlägg som lyckades reta upp några stycken så fick du endast 7 kommentarer. Du hade drygt 800 läsare. Om du strukit ned den 2/3 delar, koncentrerat dig på ditt kärnbudskap så hade du fått betydligt flera kommentarer därför då hade mer än en handfull av de som började läsa din text orkat fram till slutet.
Inlägg #23: Postat: 2007-02-09 14:08:00
Joakim Steneberg
Andra lyckades se budskapet i det som var en artikel, ingen reklamslogan. Men jag förstår att språket var för subtilt för dig.
Själv använder jag aldrig i debatter orden, "dum, stupid, idiot" eller alla dessa könsinvektiv som särskilt feminister på Souze excelerar i.
"KISS, keep it stupid" skrev du. Knappast bra reklam, FÖR DIG Leif-Arne. Visst "tramp på tårna", och således har jag en straffspark att utkräva! Jag sparar den så får vi se om den behövs!
Inlägg #24: Postat: 2007-02-09 14:13:00
Joakim Steneberg
Reta upp några stycken? Det tyckte ju att du skrev strunt! Mina artiklar är långa, det får man stå ut med.
Hur många som kommenterar varierar slumpartat. Men inte längre än en halv DN-sida, med mycket mer opportunistiskt strunt!
Skriv själv! Nu skall jag på kvartssamtal.
Inlägg #25: Postat: 2007-02-09 14:17:00
Leif-Arne
"Skriv själv", sök och du skall finna.
Ramsan jag hänvisade till är lastgammal inom kommunikation. Antalet kommentarer har viss koppling till val av ämne, könsroller, invandring och dokusåpor ar normalt säkra kort.
Inlägg #26: Postat: 2007-02-09 18:42:00
Joakim Steneberg
Lastgammal? Vad har det med saken att göra? Du hade ett syfte får jag förmoda, tydligen utan att ha läst artikeln. Strunt samma för min del. Jag bara tar fram detta angående din klagan över min "slaskretorik".
Nästa artikel hade 154 komm. "Vem skyddar våra söner" hade 357 varav den enda någotsånär seriösa som du hedrat mig med! Och nu har vi belönat ? Ramona med ett antal!
Inlägg #27: Postat: 2007-02-09 18:57:00
Leif-Arne
26 Att du surnat till över min kommentar beror nog delvis på att du tycker jag hade fog för den. Å andra sidan vi är ju på denna sidan för att bryta åsikter, skulle vara aptråkigt utan motsättningar.
Inlägg #28: Postat: 2007-02-09 19:53:00
Joakim Steneberg
Surt sa räven! Nu pratar vi inte enkelt reklamspråk, utan debatterar. Om jag "surnat" är bara en irrelevant och förenklad nedvärdering. "Slaskretorik" är i så fall verkligen att "surna till".
Jag skulle ju gissa hur mycket föräldraledighet du tog ut i !
Nå, får jag veta nu då?
Inlägg #29: Postat: 2007-02-09 19:58:00
Leif-Arne
28 Den som söker finner, jag har faktiskt redan svarat på din fråga i denna tråd.
Inlägg #30: Postat: 2007-02-09 20:01:00
Leif-Arne
Hur noga läser du själv?
Inlägg #31: Postat: 2007-02-09 20:12:00
Joakim Steneberg
Ok, "ditt budskap gick väl förlorat bland textmassorna" för att citer dig själv. Du syns alltså inte i jämställdhetsstatistiken! Det gör jag.
Nu trot jag mig förstå varför du surnade till för min artikel. Ingressen. Att jag gjorde en koppling mellan millitarism och Det Nationella Jämställdhetsmarcherandet!
Vet du vad Einstein sa om soldaten?
Inlägg #32: Postat: 2007-02-09 20:14:00
Leif-Arne
"Du syns alltså inte i jämställdhetsstatistiken", det var som attan, men ändå något som inte håller mig vaken om nätterna. Men vari består din poäng?
Inlägg #33: Postat: 2007-02-09 22:46:00
Joakim Steneberg
Sista svaret: Så här resoneras det i den ytliga jämställdhetsdebatten. Det är en återgång till hur denna dialog nåja började.
1 "Män tar inte sitt ansvar för barnen!" "Se på statistiken, de tar bara ut bla bla ." Mycket vanligt argument i media. Ca 20 just nu eller vad det är, inkl. älgjakter.
Inlägg #34: Postat: 2007-02-09 22:46:00
Joakim Steneberg
Men då har dom ju inte räknat med dig! Och inte med allt annat som, i detta fall, pappor gör med sina barn.
Vår insats som pappor de flestas är omätbar, och vad vi gör. Men kommer aldrig att bli lika omätbar som mammornas. Men då har dom ju inte räknat med dig! Och inte med allt annat som, i detta fall, pappor gör med sina barn.
Vår insats som pappor de flestas är omätbar, och vad vi gör. Men kommer aldrig att bli lika omätbar som mammornas.
Inlägg #35: Postat: 2007-02-09 22:51:00
Joakim Steneberg
Ja det är inte jag som stammar.Det är datorn. Hoppas poängen kom fram.
Den är avsedd som humanistisk, inte antagonistisk mot något annat än alltför förenklade politiska resonemang.
Inlägg #36: Postat: 2007-02-12 21:20:00
Ramona Fransson
Jösses, hur mycket tid tog den här debatten av era barns liv?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...