Inlägg #1: Postat: 2007-01-24 17:15:00
|
Joakim Steneberg |
Kanske barnen också skall vara "jämställda"? Mammans huvudansvar har delvis försvunnit, pappans auktoritet delvis likaså. Någon nackdel måste detta leda till, på kort sikt åtminstone.
15 pers lär vara ett idealiskt antal för undervisning. Under välutbildade lärare i bra lokaler!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-01-24 17:15:00
|
Joakim Steneberg |
Kanske barnen också skall vara "jämställda"? Mammans huvudansvar har delvis försvunnit, pappans auktoritet delvis likaså. Någon nackdel måste detta leda till, på kort sikt åtminstone.
15 pers lär vara ett idealiskt antal för undervisning. Under välutbildade lärare i bra lokaler!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-01-24 17:50:00
|
Ramona Fransson |
I stora delar av Afrika sitter 40-50 barn på trampade jordgolv och öron och ögon är totalt fokuserade på läraren som står vid en uttjänt svart tavla med kritstumpar. De har inte ens egna böcker! Men de vill lära, varför vill de barnen lära sig något men inte Sveriges barn? Inte för att jag tycker det är OK att de sitter i skjul men jag skulle bra gärna vilja veta varför de barnen klarar av att vara tysta trots sitt stora antal men inte svenska barn i Sverige?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-01-24 22:42:00
|
yron |
En av tjugo elever argumenterade för förslaget på din skola! Hur självständiga törs eleverna då vara är min fråga? För mig låter det mer som en varningsklocka för att något är fel än att förslaget skulle vara fel.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-01-25 12:46:00
|
Varjager |
Kan vara så att en av tjugo elever tar sin utbildning på allvar? Kan vara så att 19 elever är rädda för de vet att de inte uppför sig korrekt på de andra lektionerna? Tror du inte som lärare att de talar för att främja sina intressen istället för skolans?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-01-29 13:06:00
|
Eleni Schmidt |
Konstigt, min mamma är gymnasielärare och har stor respekt för Jan Björklund....Vad har du emot honom egentligen? Att han vill ha ordning och kunskap i skolan?
|
|