|
Inlägg #1: Postat: 2001-08-30 10:32:00
|
|
suz |
du skriver bra !
men det jag tror frida menar är att det är dumt att visa såna här saker för att det kan få såna som inte är "normala" att tro att det är ok,,,förstår du vad jag menar ? :
och jag tycker inte att det normalt med fisk i underlivet, fast jag kanske gör något annat som nån annan inte tycker är normalt, vem vet ? :
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-30 14:00:00
|
|
exec |
Jag tycker att hela ditt bidrag är ett idiotiskt tuggande på ordet "normalt", meddans du bortser från en massa elementära aspekter. Normalt i bemärkelsen frekvent - inom vilken grupp? Normalt i bemärkelsen sunt - efter vilken grundläggande fakta? Normalt i bemärkelsen normenligt - efter vilka normer?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-30 14:01:00
|
|
exec *reklam* |
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-31 22:57:00
|
|
Magnus J. |
Nej, tjejen är inte NORMAL. Men varför skulle hon nödvändigtvis vara det? Har hon inte rätt att vara precis så onormal som hon vill?
I övrigt dock en fantastisk text.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-09-13 20:15:00
|
|
Anna Johansson |
som jag uppfattar det talar nidu och frida egentligen om två skilda företéelser. frida talar om personen som har sex med vad hon menar halva sin familj, och så vidare, medan du talar om personen som spelar henne. det är enligt mig två helt olika personerav vilken en är fiktiv. om det nu inte är så att jag missuppfattade det hela totalt, vilket också är möjligt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-09-20 03:05:00
|
|
Stefan Karlsson |
Tomas, bra tänkt! Klurigt skrivet, precis lagom med ironi för att man ska fatta halvvägs in i texten att du invänder dig mot ordet "normalt". Synd om "exec" som inte verkade se ironin och vändningen..
/Stefa
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-09-20 03:11:00
|
|
Gillar när man får "Tänka om" |
Som när man fick se en kort filmsnutt på tv: Bild på en skolgård, man ser ett gäng ungdomar slå en försvarslös kille. Utanför står en man och röker och bara tittar på, fimpar ciggen och går därifrån. Sen kommer en speakerröst in och säger: Här begicks just nu ett brott.
Och man tänkte att brottet var att han inte anmälde misshandeln, eller att han inte stoppade bråket. Sen fick man veta att brottet var att han rökte utanför skolgården. Det är inte olagligt att inte anmäla brott.
|
| |